Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 nov 2009, 12:57
HAr tenkt å importere en Svensk SAAB 900 turbo 1988 model, og lurer på om det er en måte man kan få den til norge og kunne registrere den uten å betale engangsavgift. Er dette mulig hvis jeg plukker ut motoren og noe ? og sier at det er en delebil ? Eller er det noen som vet hvordan, uten å forfalske identiteten på bilen ?
Veldig takknemlig for svar !

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 10 nov 2009, 13:29
Hehe, hadde det vært så enkelt du...
Er nok bare å finne seg i å betale til statskassa ja

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 10 nov 2009, 13:58
Du får nok ikke lurt deg unna der nei.
Ganske så sikker på at de smutthullene som kan ha vært, er godt tetta igjen nå

-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 nov 2009, 14:38
Okei. Men takker for svar

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Legg inn
av Edward N812 » 10 nov 2009, 15:14
eneste måten å lovlig slippe unna engangsavgifta er ved å importere veteranbil

99 turbo?

1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Helge
- Overload!!!
- Innlegg: 1675
- Registrert: 31 aug 2008, 20:21
- Sted: Gaupen, Hedmark
Legg inn
av Helge » 10 nov 2009, 16:06
Du kan ta den inn som delebil. Da betaler du kun moms.
Og flytte alle delene over på et norsk rammenummer.
Mye arbeid.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
-
JoBruheim N1726
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Legg inn
av JoBruheim N1726 » 10 nov 2009, 16:14
Kjøp deg et hus i Sverige og registrer den på det

Så kjører du svenskskilt og snakker svensk

Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 nov 2009, 17:58
Ja, ser jo litt svensk ut så hadde nok gått ann å ha et hus

Men er det noen som vet eller kan regne ut hvor mye det blir til sammen med engangsavgift og alt, hvis bilen koster 3000 og jeg henter den i sverige selv ?
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
JoBruheim N1726
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Legg inn
av JoBruheim N1726 » 10 nov 2009, 19:07
Dinside har kalkulator vil jeg tro! Er ikke store summen når bilen er 98mod.
Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 nov 2009, 19:21
er en 88

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
na_X
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Legg inn
av na_X » 10 nov 2009, 21:13
Sjekk på
http://www.tolll.no for avgifer hvis du skal ha skilt på den, hvis ikke er det vel 25% moms som skal betales på den.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 10 nov 2009, 21:28
Da fikk jeg prisen
Må tottalt betale 42460 kr, for en bil som nesten er et vrak. Da lønner det seg ikke, må nok heller finne en norsk som er litt rusten og fæl til en billig penge

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
-
Kontakt:
Legg inn
av Timon » 13 nov 2009, 21:08
Det finnes et smutthull.
Om du kjøper f.eks en 9-5 i Norge med høy km stand og en kollisjonsskade bak, slik at den er "totalvrak" så kan du hente en fin tilsvarende bil med det utstyret og den km. stand du ønsker i Sverige, flytte over motor, girkasse og forstilling fra den ødelagte norske og få det godkjent som karosseribytte.
Da har du jo også et sett motor gir og forstilling som ingen kan nekte deg å flytte tilbake igjen senere dersom noe skulle gå i stykker.
Ref:
http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... guage=NO#9
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 13 nov 2009, 23:22
Timon skrev:Det finnes et smutthull.
Om du kjøper f.eks en 9-5 i Norge med høy km stand og en kollisjonsskade bak, slik at den er "totalvrak" så kan du hente en fin tilsvarende bil med det utstyret og den km. stand du ønsker i Sverige, flytte over motor, girkasse og forstilling fra den ødelagte norske og få det godkjent som karosseribytte.
Da har du jo også et sett motor gir og forstilling som ingen kan nekte deg å flytte tilbake igjen senere dersom noe skulle gå i stykker.
Ref:
http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... guage=NO#9
Det er desverre ikke noe vanlige mann i gata kan gjøre

Kun verksteder som er godkjent til å drive med oppbygging av vrak etc
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Helge
- Overload!!!
- Innlegg: 1675
- Registrert: 31 aug 2008, 20:21
- Sted: Gaupen, Hedmark
Legg inn
av Helge » 14 nov 2009, 00:46
Så i teorien kan jeg kjøpe meg et 9-5 vrak med motor, forstilling og girkasse som virker.
Reise til Sverige og kjøpe 2007 9-5, flytte over nevnte deler og vips ha ny bil?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.