mvh oddi
Moderator: Moderatorer
Har akkurat skifta sylinderen på bilen min. Greit å gjøre mens det ennå går rundt. De leser ut nøkkelnummeret ut fra chassinummeret og bestiller lås fra importøren. Mener det kostet meg rundt 1500 kr med litt rabatt.oddi N108 skrev:Da fikk jeg vridd den rundt omsider.. funka med rustløser:) Menneh, regner med at det kan være lurt å bytte låsegreiene der, evt. smøre opp.. hva tar et verksted for noe slikt tro? gidder ikke styre med det selv, gjør sikkert noe feil:)
mvh oddi
jess, tror nok det kan være lurt. men er selve jobben vanskelig? er forresten mulig å lese av gammelt chassinr på bilen, så det skal ikke være noe problem.Morten-N146 skrev:Har akkurat skifta sylinderen på bilen min. Greit å gjøre mens det ennå går rundt. De leser ut nøkkelnummeret ut fra chassinummeret og bestiller lås fra importøren. Mener det kostet meg rundt 1500 kr med litt rabatt.oddi N108 skrev:Da fikk jeg vridd den rundt omsider.. funka med rustløser:) Menneh, regner med at det kan være lurt å bytte låsegreiene der, evt. smøre opp.. hva tar et verksted for noe slikt tro? gidder ikke styre med det selv, gjør sikkert noe feil:)
mvh oddi
Men du må vel huske på at du har nytt chassinummer.....
ok, like greit å sett ting på verksted da? siden jeg likevel må ha spesialverktøy?Morten-N146 skrev:Det er enkelt å skifte den så lenge den fortsatt virker. Da taes den ut enkelt med et spesialverktøy. Hvis den kiler seg helt fast må hele mekanismen skrus ut og da blir det fort litt dyrere.
Jeg bare bestilte den og fikk de til å bli med ut i bilen og montere den for meg. Tok ca et minutt.oddi N108 skrev:ok, like greit å sett ting på verksted da? siden jeg likevel må ha spesialverktøy?Morten-N146 skrev:Det er enkelt å skifte den så lenge den fortsatt virker. Da taes den ut enkelt med et spesialverktøy. Hvis den kiler seg helt fast må hele mekanismen skrus ut og da blir det fort litt dyrere.
Tar tydeligvis ikke mange minuttene å skifte, ihvertfall ikke for en autorisert saab-mekaniker skulle en tro:)
mvh oddi