Kjørte i går, og plutselig kom det opp melding på SID om at jeg måtte fylle på kjølevæske. La også merke til at det røyk en del bak.

Så trodde jo først det var toppakning.
Stoppet og åpnet panseret og der var det kjølevæske over hele motorrommet. Da hadde slangen som går fra motoren og inn mot torpedoveggen gitt etter for trykket.
Har fått tak i ny slange, som forhåpentligvis er den riktige nå.
Så kommer spørsmålet. Hvordan lufter man systemet på 9-5? Gjelder 2,3t, 2001 modell.
Fyller man på til max merket, og kjører litt til det synker og fyller på mer? Eller gjemmer det seg en lufteskrue et sted?

Kan ikke si jeg gleder meg til å stå ute i 23 minus å bytte den slangen nå..

Bilen har jo stått ute i natt, slik den er nå. Noen forhåndregler jeg bør ta, før oppstart med tanke på at det mest sannsynlig ikke er så mye kjølevæske igjen? Ved siste sjekk holdt kjølevæska seg flytende til minus 36/37 ca.
Så forresten ingen forskjell i motortemperatur i går, så det har forhåpentligvis gått bra.
Mvh