dj piasava N879 skrev:ja du løser på bærekulene på begge sider å løsner de klemmene på de indre drivknutene å dermed er drivakslingene unna veien. skal bestille alt av deler så jeg har de liggende klar, tenkte bruke en slik jekk som du beskriver

har tilgang på en strømstyrt sak. om det er en elefant jekk eller ei skal være usakt
ellers vil jeg påstå at motoren er i utmerket tilstand, 320 000km virker ikke ha noe utslag på den. går veldig pent. ikke noe ventil tikking eller noe. bruker svært lite olje, bare en 2-3 dl på skift.. å det kommer seg jo av den lille lekkasjen da som jeg skal utbedre

Ingenting å bekymre seg over når det gjelder oljeforbruk. Overstiger den 1 liter på oljeskiftet, er det på tide med å gjøre litt smårenovering. Ventiltetninger, sjekke ventilfjører, stempelringer osv. 320.000 er ikke noe så lenge den ikke bruker mer olje. Forbruksvaren på 99'en er hjuloppheng og toppdekselpakning. Snakker av erfaring. Har eid 3 stk, hvor av en ("Grønningen" fra 1975
L) runnet 600 000. (Eide den fra 130 000) Nevnt også tidligere i en annen tråd. Er morro å skru 99 da

Er litt mer å ta hensyn til når det som før var mekanisk, ble datastyrt. Men det går det og selvsagt, bare mye mer å lese og studere... Vet det er nevnt før i denne tråden, men det er to lager du bør sjekke (skifte) Det som sitter i svinghjulet og det som sitter i front på girkassen. De lagrene selve kraftoverføringsakselen hviler på

(Det som sitter i girkassen er et standard SKF-lager og fås billigere andre steder enn hos Saab mener jeg å huske)