16 v topp
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: 16 v topp
Du har glemt å si hvilken bil det gjelder, og årsmodell. Jeg antar det gjelder og900, ettersom jeg synes å huske du har annonsert etter en slik topp for noen uker siden.
Kammene er forskjellige. Forøvrig er det en del forskjeller på årsmodellene også, f.eks. plassering av uttak til vannkjøling av turbo, og ikke minst smøring av kammene som på de eldre foregår gjennom tynne plastrør. Når det er sagt er det jo mulig å bytte om på disse. Godt mulig det er flere forskjeller også, da får andre komme med utfyllende svar
Kammene er forskjellige. Forøvrig er det en del forskjeller på årsmodellene også, f.eks. plassering av uttak til vannkjøling av turbo, og ikke minst smøring av kammene som på de eldre foregår gjennom tynne plastrør. Når det er sagt er det jo mulig å bytte om på disse. Godt mulig det er flere forskjeller også, da får andre komme med utfyllende svar

Re: 16 v topp
Stemmer at det er en og900 ja, motoren er fra 91. Hvilke topp kan jeg bruke da?
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: 16 v topp
På 91modell kan du bruke både i16 og t16-topp, men du må som sagt bytte kammer som Eirik saRom skrev:Stemmer at det er en og900 ja, motoren er fra 91. Hvilke topp kan jeg bruke da?

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3