16 v topp

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Rom
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 15 aug 2008, 23:37
Sted: løten

16 v topp

Legg inn av Rom » 10 jan 2010, 13:53

Er det noen forskjell på topp fra 16v i og 16v turbo?

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: 16 v topp

Legg inn av Eirik N396 » 10 jan 2010, 14:53

Du har glemt å si hvilken bil det gjelder, og årsmodell. Jeg antar det gjelder og900, ettersom jeg synes å huske du har annonsert etter en slik topp for noen uker siden.
Kammene er forskjellige. Forøvrig er det en del forskjeller på årsmodellene også, f.eks. plassering av uttak til vannkjøling av turbo, og ikke minst smøring av kammene som på de eldre foregår gjennom tynne plastrør. Når det er sagt er det jo mulig å bytte om på disse. Godt mulig det er flere forskjeller også, da får andre komme med utfyllende svar :)

Rom
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 15 aug 2008, 23:37
Sted: løten

Re: 16 v topp

Legg inn av Rom » 10 jan 2010, 20:40

Stemmer at det er en og900 ja, motoren er fra 91. Hvilke topp kan jeg bruke da?

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: 16 v topp

Legg inn av Andreas N1194 » 11 jan 2010, 09:21

Rom skrev:Stemmer at det er en og900 ja, motoren er fra 91. Hvilke topp kan jeg bruke da?
På 91modell kan du bruke både i16 og t16-topp, men du må som sagt bytte kammer som Eirik sa :)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Svar