Hei,
Har kjøpt meg en MY02 9-5 2.0t Vector Estate.
Var ett problem med den og det er at venstre bakdør ikke lar seg låse med sentrallåsen.
Uansett om jeg bruker nøkkelen eller bryteren ved girkassa. Den låser opp og igjen alle de andre 3 dørene, men ikke denne.
Det jeg la merke til var at det lille dekselet som er på midtkonsollen (ovenfor vindusheisbryterne) er borte og det går rett ned på de ledningene der.
Kan det være at noen eventuelt har prøvd å fikse noe der? Kanskje noen ledninger som går inn på den bryteren ved girkassa?
Eller er det mest sannsynlig låsen i døra som er gåen?
Takk for svar.
Mvh
Erik
Sentrallås 9-5 MY02 Estate
Moderator: Moderatorer
Sentrallås 9-5 MY02 Estate
Mvh
Erik Mohn
- M02 Saab 9-5 Vector Estate 2.0t
Erik Mohn
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Sentrallås 9-5 MY02 Estate
Sannsynligvis sentrallåsmotoren eller kontaktbrudd ett eller annet sted. Dekselet du prater om er vel der myntholderen skal sitte?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Ja, det stemmer nok at det er der myntholderen skal være. Graver fram et minne nå om at jeg satt i en 9-5 med sånn myntholder der.
Brudd i ledningen, forekommer det mest i dørene og mot stolpene eller hvor bør jeg begynne å feilsøke.
Jeg bare tenkte på at det kanskje hadde vært feilsøkt på dette tidligere da det dekselet var borte. At noen kanskje hadde prøvd å feilsøke på ledningene inn mot sentrallåsknappen på automatkassa..
Jeg bør vel uansett kjøre inn bilen min på verksted for å fikse dette samt bruddet i høyttaleren min. Eller er det kanskje noe jeg burde dra til noen bilradioeksperter med?
Brudd i ledningen, forekommer det mest i dørene og mot stolpene eller hvor bør jeg begynne å feilsøke.
Jeg bare tenkte på at det kanskje hadde vært feilsøkt på dette tidligere da det dekselet var borte. At noen kanskje hadde prøvd å feilsøke på ledningene inn mot sentrallåsknappen på automatkassa..
Jeg bør vel uansett kjøre inn bilen min på verksted for å fikse dette samt bruddet i høyttaleren min. Eller er det kanskje noe jeg burde dra til noen bilradioeksperter med?
Mvh
Erik Mohn
Erik Mohn
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Å teste motoren, samt kjøpe et multimeter kan jo være et sted å begynne...
Angående høyttalerproblemet så er koblingsskjema kjekt, da du har bortfall av en hel kanal og ikke bare ett element.
Angående høyttalerproblemet så er koblingsskjema kjekt, da du har bortfall av en hel kanal og ikke bare ett element.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
Ja, det kan være en god start å begynne.
Skrev i en anne post her at jeg opplevde at jeg fikk break light failure i SID i dag, men testet bremselysene og de var helt fine.
Og i tillegg så funket sentrallåsen på hele bilen. Låste opp og igjen flere ganger for å sjekke og den dro da med seg alle dørlåsene.
Så spørs om det kan ha en sammenheng?
Når det gjelder stereoen, så har jeg funnet ut at det bare er den ene høytaleren (dashbord førerside) som ikke fungerer skikkelig.
Kan det være dårlig jording på bilen som forårsaker disse tulleproblemene?
Skrev i en anne post her at jeg opplevde at jeg fikk break light failure i SID i dag, men testet bremselysene og de var helt fine.
Og i tillegg så funket sentrallåsen på hele bilen. Låste opp og igjen flere ganger for å sjekke og den dro da med seg alle dørlåsene.
Så spørs om det kan ha en sammenheng?
Når det gjelder stereoen, så har jeg funnet ut at det bare er den ene høytaleren (dashbord førerside) som ikke fungerer skikkelig.
Kan det være dårlig jording på bilen som forårsaker disse tulleproblemene?
Mvh
Erik Mohn
Erik Mohn