Div stereo spørsmål, 9-5 AS2

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Div stereo spørsmål, 9-5 AS2

Legg inn av Andrew N1328 » 12 jan 2010, 22:13

Første er vel strengt tatt ikke direkte stereo-spørsmål:
Har merket siste tiden at kondensator til anlegget har en tendens til å tappe batteriet over tid, så lurer på om dere har noen fikse forslag til hvordan jeg kan skru av og på denne?
tenkte i første omgang på å enten bruke et relé som styres av signalet til forsterkeren, eller rett og slett sette inn en kraftig bryter. Forslag? og evt hvor jeg kan få tak i relé som tåler 60+A ?

Oppgradering:
Vet at dette har blitt tatt opp før, men finner rett og slett ikke trådene med linker. Det jeg er ute etter er enten en oppgraderingspakke med høyttalere, og evt ny forsterker(regner med det trengs) eller alternativer som f.eks. bytte ut alt med helt uoriginalt, og så kunne jeg gjerne tenkt meg erfaringer til folk her med nettopp lyd i denne bilen.

Er ute etter bedre/renere diskant, og fyldigere mellomtone, bassen har jeg :p

Slik jeg bruker anlegget i dag har jeg bass i de vanlige høyttalerne i dørene, mens sub'en hjelper til på de skikkelig lave tonene.

Alle innspill/tips tas imot med takk! :)
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Div stereo spørsmål, 9-5 AS2

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 01 feb 2010, 16:54

Hvordan har du gjort det med Cdspilleren? Har du byttet den ut til en uorginal så du får linje utganger eller bruker du den orginale? Har en kompis med 9-5 og AS3 som har lyst og få koblet til en forsterker til det orginale anlegget sjønner du :lol:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Andrew N1328 » 01 feb 2010, 19:01

Aleks-ander_N948 skrev:Hvordan har du gjort det med Cdspilleren? Har du byttet den ut til en uorginal så du får linje utganger eller bruker du den orginale? Har en kompis med 9-5 og AS3 som har lyst og få koblet til en forsterker til det orginale anlegget sjønner du :lol:
Brukte en slik:
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Som jeg da tilkoblet høyttalerne i dørene foran ved forsterkeren, hvilke ledninger du skal koble til for lyd og for signal finner du her:
http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#amplifier

Ellers ville jeg kun brukt dette til sub, da lyd-signalet blir for dårlig for mellomtone/diskant...

Det kan være litt trangt ved forsterkeren, så gjerne demonter den braketten som er foran tilkoblingene, om jeg ikke husker feil trenger du 10mm 6-kant kopp til det.

EDIT:
Kan legge til, i forbindelse med mine spørsmål, at jeg var innom bilradiospesialisten og fikk tilbud på oppgradering av lydanlegget. Og resultatet var en Kenwood 2-DIN spiller, focal 3-veis sett(tweeter,3,5" mellomtone og 6,5" bass), focal 2-veis 6,5" for bakdører og en forsterker til høyttalerne, prisen ble ca 14 000, som da egentlig ikke er så ille med tanke på høyttaler-settene...
Skal vurdere dette til sommeren, kommer tilbake med mer da ;)
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 02 feb 2010, 19:03

Det hjalp på litt ja. Den skal bare brukest til Sub så det går bra :mrgreen:
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Svar