Turbo trykks m?ler 9-5

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
9-5 2,0t

Turbo trykks måler 9-5

Legg inn av 9-5 2,0t » 16 okt 2004, 16:58

Hei, er det mulig å installere en turbo trykksmåler i en 9-5 2,0?
Det er jo ikke det orginalt
Tenkte litt på innstrumentene fra en 2,3t eller en Aero den har jo måleren Er dette en komplisert prosess eller er det bare å sette i instrument panelet å trekke noen ledninger?

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 16 okt 2004, 20:15

Vil anbefale dere å ta kontakt med Speedparts.
Se under leverandører.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 19 okt 2004, 09:59

Jeg fikk tak i original turbotrykkmåler til min CSE 2,3t på hugger i Sverige. De har sikkert til 9-5 også. Husk at det bare var Aero som hadde det fram til 02 når 185 hesters 2,3t kom.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 19 okt 2004, 14:09

Trond N47 skrev:Jeg fikk tak i original turbotrykkmåler til min CSE 2,3t på hugger i Sverige. De har sikkert til 9-5 også. Husk at det bare var Aero som hadde det fram til 02 når 185 hesters 2,3t kom.
2.3t/185hk kom som M01.
Men hadde ikkje 2.3t/170hk turbotrykksmålar då?
I tilfelle er det endå ein grunn til å velge ein M01... :)

9-5 2,0t

Legg inn av 9-5 2,0t » 19 okt 2004, 15:31

Hvis jeg kjøper et instrumentpanel til en Aero eller M01 2,3t er det da vanskelig å montere instrumentpanelet og måleren? Har ikke sett noen Haynes bok til 9-5 enda :cry:

Turbo trykks måleren er jo livsviktig! Må jo ha kontroll på ladetrykket :lol:

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 02 jul 2003, 01:00

Legg inn av Aeroild » 19 okt 2004, 16:41

Det er helt sikkert litt arbeid å få montert nytt instrumentpanel. Du må også ha tilgang på Tech 2 for programmeringen.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

9-5 2,0t

Legg inn av 9-5 2,0t » 19 okt 2004, 17:14

Tech 2 !?!?!? :shock:
Hva er det?? Må nok på værksted med de greiene der.....

Brukeravatar
Thor N67
Overload!!!
Innlegg: 1000
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N67
Navn: Thor Moi
Bil: 9-5 2,3 M98
Sted: Son
Kontakt:

Legg inn av Thor N67 » 19 okt 2004, 19:33

Du kan jo bare kjøpe en vanlig turbo trykksmåler å montere den oppe på dashbordet på venstresiden inn mot dørstolpen. Ser at det er en del som har gjort det. Kjører selv en 9-5 2,3 98 modell og savner igrunn ikke måleren. Du kjenner om du har det trykket du skal ha. Vet at Speedparts har slike eksterne målere. Ta kontakt med Ole eller Bent.
Thor N67
M98 9-5 2,3

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 02 jul 2003, 01:00

Legg inn av Aeroild » 19 okt 2004, 21:13

9-5 2,0t skrev:Tech 2 !?!?!? :shock:
Hva er det?? Må nok på værksted med de greiene der.....
TECH 2
Test computer that can be connected to the car. It is used to read errors, change parameters, and download new software.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
tranceman N366
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 401
Registrert: 04 feb 2004, 01:00
Sted: Andenes

Legg inn av tranceman N366 » 26 okt 2004, 22:20

9-5 2,0t skrev:Hvis jeg kjøper et instrumentpanel til en Aero eller M01 2,3t er det da vanskelig å montere instrumentpanelet og måleren? Har ikke sett noen Haynes bok til 9-5 enda :cry:

Turbo trykks måleren er jo livsviktig! Må jo ha kontroll på ladetrykket :lol:
Har selv kjøpt en Haynes 9-5 bok på amazon.com

Sjekk her: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 39-8535650
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 27 okt 2004, 11:48

På 9000 var det bare å bytte selve turbotrykkmåleren med temp og tankmåler. Hvis det er likt på 9-5 trenger du ikke noe Tech 2. Tok ut instrumentene og plukket av den ene "klokka". Resten fikk stå, ellers hadde kilometertelleren vist for for mye.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Svar