Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
Legg inn
av Andreas N1194 » 20 jan 2010, 19:06
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 20 jan 2010, 19:45
Jeg mener egentlig at vi har mer enn nok folk som har lappen allerede. Når ble det en rett sånn plutselig? Nei, kan du ikke oppføre deg som noenlunde på byen kan du like godt få en straff som svir

-
Skavold
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: 1110
- Navn: Skavold
- Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
- Sted: Oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Skavold » 21 jan 2010, 01:57
Jeg må si jeg er litt tvedelt i den førerkortsaken. Jeg er på den ene siden helt for at folk som ikke kan oppføre seg i forhold til rusmidler (særlig han cannabis-mannen, makan til idiot!) ikke bør få kjøre bil. På den andre siden blir det litt på kanten fordi det er så skjønnsbasert fra politiet sin side, før det evnt. kommer opp i retten eller fremfor en politiadvokat. Det kan jo fort ta noen uker (maks tre, er det vel, så lenge man ikke samtykker i frataket), og tre uker uten lappen kan svi for enhver.
Men prinsipielt er jeg enig med politiet i dette spørsmålet. Og jeg er politisk høyreorientert.
Hva fete mennesker angår: Tar de to seter, skal de betale for to seter. Ferdig med den saken!
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May
-
Singsaker
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Singsaker » 21 jan 2010, 11:58
Han hasj mannen kan sikkert cruise med bil, buss i mange år slik som enkelte andre ruspåvirkede sjåfører, men skulle det dukke opp noe uventet og svært brått så tror jeg at sjansen er stor for at han ikke reagerer fort nok.
Politiet har jo ikke nektet mannen å ruse seg, men så lenge han ruser seg jevnlig(5 dager i uken, antar det kan bli 7) så har han innrømmet at han er en risikosjåfør.
Når det gjelder han kjekkasen fra Rogaland, så burde han både far og sønn fått et kurs i oppførsel og oppdragelse.
Fete folk har fått sydd puter(flesk) under armene altfor lenge, dobbelpris, samt max 1-2 pr fly, hvem skal evakuere de ved ulykke........
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 21 jan 2010, 17:08
Jeg er ganske så enig med Skavold. Saken vinkles etter min mening veldig rart i media, dette har jo absolutt niks og nada med å gjøre hvor ofte man er beruset, men derimot hvor ofte man er så overstadig beruset at man havner i politiets varetekt. Det er jo ikke normalt i det hele tatt å drikke seg sørpe og havne i fyllearresten hver helg, da er det noe galt som går langt ut over det vanlige folk ser på som en normal tur på byn. Isolert sett ser jeg ingen problemer med at en fyllefant må sette fra seg bilen, all den tid han har rullebladet fullt av straffbare forhold i sammenheng med beruselse.
Det jeg ser som et problem er som det blir sagt at politiet utnytter lovverket til ytterpunkter for å straffe mest mulig. Etter min mening kunne det gjerne vært en lovparagraf som sa at de hadde denne retten, men slik det er i dag tolker jeg det hele som grov utnyttelse av deres rett til å bruke skjønn.
Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Legg inn
av Arnljoth N1530 » 21 jan 2010, 18:40
EdHunter N815 skrev:
Til slutt vil jeg gjerne kommentere den siste linken. Flyselskapene leverer en tjeneste, og når man skal ut og fly kjøper man plass i ett sete. Om man ikke passer i dette setet er det da ens eget problem, man vet jo ganske sikkert hva man går til når man kjøper en flybillett. Det blir akkurat det samme som bagasjereglene, tar man med mer enn hva som er oppgitt i billetten må man betale ekstra.
For ikke å snakke om den fantastiske komforten til den stakkars jævelen som sitter ved siden av... Ja, det er kanskje politisk ukorrekt å påpeke slikt men det er svært kjedelig å sitte i et fly der sidemannen tar halve setet.. (Egen erfaring der ja

)
-
Singsaker
- 2.0 bar

Legg inn
av Singsaker » 21 jan 2010, 19:00
Arnljoth N1530 skrev:EdHunter N815 skrev:
For ikke å snakke om den fantastiske komforten til den stakkars jævelen som sitter ved siden av... Ja, det er kanskje politisk ukorrekt å påpeke slikt men det er svært kjedelig å sitte i et fly der sidemannen tar halve setet.. (Egen erfaring der ja

)
For ikke å glemme idioten foran deg på fattigklassen som kløyver kneskåla di uten advarsen!
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

Legg inn
av Arnljoth N1530 » 21 jan 2010, 19:15
Singsaker skrev:Arnljoth N1530 skrev:EdHunter N815 skrev:

)
For ikke å glemme idioten foran deg på fattigklassen som kløyver kneskåla di uten advarsen!

Økonomiklassen er bak i flyet

-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 21 jan 2010, 19:30
han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

Legg inn
av Arnljoth N1530 » 21 jan 2010, 19:57
Paradigm N558 skrev:han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt

Hvis familien ikke går til anskaffelse av eget fly i framtiden, vil det nok bli mye bilferier fremover og armlener på økonomiklassen vil ikke være noe problem...
Hvorfor ?
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=591103
-
Singsaker
- 2.0 bar

Legg inn
av Singsaker » 21 jan 2010, 20:30
Paradigm N558 skrev:han mener kanskje at han selv sitter på økonomiplass, og han forran, som også sitter på økonomiplass tilter ned setet, eller som skjedde med meg på vei til Kjevik, han tok opp armlenet, og i mellom setene hadde jeg kneskåla, ble et lite smerteynk da gitt

Jepp, 190cm på fattigklassen er ikke noe særlig! Spesielt når man alltid får sikle på business class og first class på vei bakover, lengre bakover....... Spesielt på Swissair(konkurs idag) det eneste som manglet der var ei søt servitruse, ups servitrise på personlig service..........
Smakte et godt øl der også, feldslöschen hopfenperle etter 15 slike ble jeg meget sjarmerende..........