Kjøpte bilen min for 5 mnd siden, men merket at den brukte en del olje... Jeg sa ifra til forhandleren jeg kjøpte bilen av, og de fylte den full for å se hvor mye den faktisk brukte... Nå var jeg tilbake hos forhandleren, fordi den gikk på minimum i juleferien, så jeg måtte etterfylle. De regnet ut at den hadde brukt ca 1 liter på de 4500-5000km jeg hadde kjørt. Dette sa han at han godkjente. ( Noen som vet hva SAAB faktisk godkjenner av forbruk?)
Jeg syntes iallefall det er veldig drøyt. Dvs at jeg må fylle på 3 liter olje mellom hver 15 000 service... Trodde ikke det var mer enn ett par deseliter som forsvant mellom hver service på disse bilene jeg? Noen som har noen formening om dette? Hva jeg bør gjøre?
Forhandleren sa at det var forskjellig på hvor mye bilene brukte, og at min brukte ganske mye. Men han ville ikke gjøre noe med det for da måtte han åpne motoren og bytte noe greier, så ble KANSKJE forbruket halvert. Men siden bilen er en 02 model og gått 150 000 km, så ville han ikke ta denne kostnaden... (jeg mener jo at det ikke er mitt problem, for de solgte meg tross alt bilen det var en "feil" med? )
Tusen takk for svar og meninger