Da er det et bortimot ugjenkallelig fakta: DRØMMEBILEN ER SOLGT!
Ca kl 1500 rulla, det som siden lanseringa har vært min drømmebil, vekk fra min gårdsplass med en ny eier...
Jeg trodde ikke jeg ville kunne klare å få kjøpt en slik bil før den ble veldig gammel.
I juni i fjor, ble i mot alle odds 9-3'en bytta ut med en 99 sølvgrå 9-5 SE Estate med granittgrått skinninteriør og automat. Perfekt!

Årsaken til byttet var legitim nok. 4 skulle bli 5, og 9-3'en ble for trang i baksetet.
Dyrt var det - men, det smakte godt. Nå har den i tillegg en velfungerende BSR, steg 1 og har blitt omtrent perfekt for meg.
Men, Adam var ikke lenge i paradis...

Heldige som vi er, blir den dessverre for liten (den også) omkring 17. mai 05. Da blir 5 til 6.

Innrømmer at jeg nesten hadde en tåre i øyekroken der jeg stod og så gjennom kjøkkenvinduet at MIN Estate forlot meg... (Kanskje tåren var der fordi det ble et ganske solid økonomisk tap på knappe halvannet år!

Men, det er jo bare en bil. Og selv om jeg nå tar steget inn i den tvilsomme MPV-klassen, håper jeg å ved et senere tilfelle bli eier av en moderne Saab med turbo. Jeg får trøste meg så godt jeg kan med 93'en og 900'en. Kanskje, får jeg anledning til å bytte ut GL'n med en nyere classic/GM 900. Hvem vet... Det har ikke gått så veldig mange år mellom hvert bilbytte her i gården akkurat.

Håper jeg fortsatt er velkommen her på Forumet, til tross for min utroskap...