MPV-tips?
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Frode: Å alle det positivitet var då å overdrive... 
Du veit utmerka godt av eg berre er positiv til bilar som startar på S, har fire bokstavar og sluttar på B, i tilegg til sørre slektningar som har seks bokstavar, startar på S og sluttar på A.
Om V-klasse kan du kike på denne:
http://forum.mbentusiastklubb.com/viewt ... ht=vklasse
Ellers kan du kike rundt her. http://www.mbentusiastklubb.com/, og kanskje på toppen spørre MB-ekspertisa?
Ang. Sharan/Galaxy/Alabahma so er det visstnok ikkje noka hemligheit at Seaten og Forden er meir utsett for problem en VW-en, du kan no sette deg ned å lese her: http://groups.google.no/groups?q=vw%20s ... a=N&tab=wg
Men du skal ikkje sjå vekk ifrå at Sintraen er det beste kompromisset.
Uasnett skal du ha oljebrennar sørg for å få bensin/dieselvarmar, sidan du seier at bilen ser ut til å verte brukt ein del på småkøyring. Nokre bekjente har Zafira med dieselmotor, og dei vurderar å montere inn ein slik. Er desverre ikkje bensin-SAAB klasse over varmeapparata i dieselbilane... :/

Du veit utmerka godt av eg berre er positiv til bilar som startar på S, har fire bokstavar og sluttar på B, i tilegg til sørre slektningar som har seks bokstavar, startar på S og sluttar på A.

Om V-klasse kan du kike på denne:
http://forum.mbentusiastklubb.com/viewt ... ht=vklasse
Ellers kan du kike rundt her. http://www.mbentusiastklubb.com/, og kanskje på toppen spørre MB-ekspertisa?

Ang. Sharan/Galaxy/Alabahma so er det visstnok ikkje noka hemligheit at Seaten og Forden er meir utsett for problem en VW-en, du kan no sette deg ned å lese her: http://groups.google.no/groups?q=vw%20s ... a=N&tab=wg
Men du skal ikkje sjå vekk ifrå at Sintraen er det beste kompromisset.
Uasnett skal du ha oljebrennar sørg for å få bensin/dieselvarmar, sidan du seier at bilen ser ut til å verte brukt ein del på småkøyring. Nokre bekjente har Zafira med dieselmotor, og dei vurderar å montere inn ein slik. Er desverre ikkje bensin-SAAB klasse over varmeapparata i dieselbilane... :/
- Frode N220
- 1,5 bar
- Sted: Stjørdal
Angry Saab: den gamle modellen Sharan/Galaxy er ikke direkte vakker, og jeg hadde tenkt å holde meg på 98 el nyere. Men, du gjorde meg litt i tvil nå gitt. AC hadde de og...
Hjelle: som alltid; velgjennomtenkt og -formulert. Tror nok du er inne på noe ang Sintraen... Men de to ovennevnte er nok heller ikke borte... Vil jo gi mer penger i banken; dvs - vil skylde mindre penger til banken
Ikke så enkelt dette!

Hjelle: som alltid; velgjennomtenkt og -formulert. Tror nok du er inne på noe ang Sintraen... Men de to ovennevnte er nok heller ikke borte... Vil jo gi mer penger i banken; dvs - vil skylde mindre penger til banken

Ikke så enkelt dette!
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
- Frode N220
- 1,5 bar
Eldste arvingen er 7 år, og den foreløpig siste ankommer ca 17. mai...Angry Saab skrev:
Men hvor lenge skal du ha bilen?
Det blir nok 6/7-seter noen år ja! Må vel regne med at de ikke gidder å være med mamma og pappa når de er litt opp i tenårene.
Forhåpentligvis vil vi kunne bytte oss opp i klasse, men ned i størrelse etterhvert. I en drømmeverden betyr dette XC90 e l... I det virkelige liv Zafira/Touran.

Når så fjortis-jentene ikke deltar på familiens ekskursjoner lenger, kanskje vi kan kjøpe tilbake Estaten vi solgte tirsdag.

Hvordan det?
Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Hvis du bare skulle ha bilen i 2-3år hadde jeg ikke kjøpt noen dyr MPV.
Da kan man jo bytte ut bilen i noe mindre uten de store tapene! Mit tips til deg: Kjøp MPV til 130.000 og en 9-5 til 140.000, slik at grøten kan leke litt
Eller hva med en slik VW eller V-klasse som er Camper! Tenk så fin den er på ferier
Men ærlig talt Volvo XC90!?!?
Da er det jo bedre med buss!
Da kan man jo bytte ut bilen i noe mindre uten de store tapene! Mit tips til deg: Kjøp MPV til 130.000 og en 9-5 til 140.000, slik at grøten kan leke litt

Men ærlig talt Volvo XC90!?!?

- Frode N220
- 1,5 bar
Kreativiteten borte?
Dette er ikke veldig oppmuntrende greier, gitt.
Da mener jeg ikke i første rekke tipsene deres, selv om en BLÅ Sharan kanskje ikke er optimalt...
Nei, jeg tenker mer på MPV-klassene generelt. Det er ikke akkurat biler som appelerer til en med en viss bilinteresse, og da gjerne Saab...
Tenker i litt utradisjonelle baner etterhvert. Så som Chevy Sub, Dodge Ram (4-dørs pick-up) og like. Hadde jo vært gøy med noe litt "annerledes".
Eneste kravet er jo egentlig at det er seks normalt gode sitteplasser og bagasjeplass til disse...
Noen gode tips i den utradisjonelle gata? (Maks 200 store sedler.)

Da mener jeg ikke i første rekke tipsene deres, selv om en BLÅ Sharan kanskje ikke er optimalt...
Nei, jeg tenker mer på MPV-klassene generelt. Det er ikke akkurat biler som appelerer til en med en viss bilinteresse, og da gjerne Saab...

Tenker i litt utradisjonelle baner etterhvert. Så som Chevy Sub, Dodge Ram (4-dørs pick-up) og like. Hadde jo vært gøy med noe litt "annerledes".
Eneste kravet er jo egentlig at det er seks normalt gode sitteplasser og bagasjeplass til disse...
Noen gode tips i den utradisjonelle gata? (Maks 200 store sedler.)
Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F
-
- 2.0 bar
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Man har jo alltids Starcraft og Surburban! Men surburban blir jo enten dyr eller gammel
Starcraft er jo ganske harry men en utrolig komfort.
Ford har jo F-serie, Excursion, Customline og Econoline.
Excursion er jo en ganske tøff bil! De billigste koster vel en 240.000kr men det er mye plass og hvis man ikke finner en 7-seter er det lett å bygge om! Men er litt usikker på avgifter på det men mener det ikke koster noe.
Excursion er loaded med utstyr!. Hvis du ikke bor i byen er det jo et kjempe alternativ! Bruker litt bensin da…
Excursion 5-seter:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =1&rub=202

Ford har jo F-serie, Excursion, Customline og Econoline.
Excursion er jo en ganske tøff bil! De billigste koster vel en 240.000kr men det er mye plass og hvis man ikke finner en 7-seter er det lett å bygge om! Men er litt usikker på avgifter på det men mener det ikke koster noe.

Excursion 5-seter:
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =1&rub=202
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
Fadern skal gå motsatt vei! Kjøpe 9-5, selge suburban...
95 mod, 6.5 td, 184k på telleren...
190 gamp, husker ikke vrimomentet i farten..
sort, 6 seter, hvorav det siste er ettermontert av bergheim ugland eller noe i den duren.... dyrt var det hvertfall, med sete og registrering/godkjenning. AC som virker som bare F.
lyst interiør, 16" Progresive felger på sommerdekk, med nye dekk 03.
16" original Silverado/Suburbanfelg. Nye piggfridekk, høst03/vinter04..
skal jeg utsette noe på bilen, må det være at lakken ikke lenger er strøken, men jeg skal få den betraktelig bedre etter ei helg med rens, polish og forsegling...
rustbehandlet i høst, ny dieselpumpe, jenvlig servise hos Carcraft++++
er noe usikker på hav han skal ha til pris, men vi får han nok til å gi en go'pris
jeg er nemlig sugen på en nyere saab i oppkjørsla;)
Ring 93819669 eller pm om interessert, ok? bilder kan sendes på mail.
95 mod, 6.5 td, 184k på telleren...
190 gamp, husker ikke vrimomentet i farten..
sort, 6 seter, hvorav det siste er ettermontert av bergheim ugland eller noe i den duren.... dyrt var det hvertfall, med sete og registrering/godkjenning. AC som virker som bare F.
lyst interiør, 16" Progresive felger på sommerdekk, med nye dekk 03.
16" original Silverado/Suburbanfelg. Nye piggfridekk, høst03/vinter04..
skal jeg utsette noe på bilen, må det være at lakken ikke lenger er strøken, men jeg skal få den betraktelig bedre etter ei helg med rens, polish og forsegling...
rustbehandlet i høst, ny dieselpumpe, jenvlig servise hos Carcraft++++
er noe usikker på hav han skal ha til pris, men vi får han nok til å gi en go'pris

Ring 93819669 eller pm om interessert, ok? bilder kan sendes på mail.
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
1995 Saab 900 SET - X
- Frode N220
- 1,5 bar
Ingen dum ide. Synd det ikke kom opp tidligere, kanskje vi kunne bytta. Mulig han vil ha noe nyere enn den 99-modellen jeg solgte til Trondheim for ei ukes tid sia.Lars E. skrev:Fadern skal gå motsatt vei! Kjøpe 9-5, selge suburban...
Sjefen (les: Fruen) er ikke helt med på biltypen ennå, men...
Må se litt på innvendig plass. Aldri vært inne i en slik, men har kjørt en del pick-up under utenlandstjeneste for noen år siden. Husker ikke om det vil være nok plass for oss. Vi vil jo være nødt til å benytte alle seks seteplassene - ALLTID

Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Frode N220
- 1,5 bar
HØR! HØR! (:oops:)Ole-P skrev:Til alle, men mest til dere som fortsatt er litt unge. Husk denne debatten her, i årene som kommer. For når du er kåtog glemmer konsekvensene av dine handlinger, kan det være bilen som ryker!!!!
Frode N220
M60 Saab 93F
M60 Saab 93F
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
den bilen din hadde vært midt i blinken ser du
typisk...
ang setet: Det er hverken svada løsning på stol eller setebelte, passer bra inn i bilen også... setet i midten er riktignok noe smalt ja, men broderen bruker det fast, og han er 11 år, klager ingen ting
En annen ting: sjefen i dette huset(moderen/fruen) var også negativ til bilsorten i starten, men etter noen turer på FRYKTELIG vinterføre, og hverkn sjåfør eller bil merket mer til det enn hva øynene så, var hun frelst
Kom å prøv sier faderen, så får dere gjøre dere opp en egen mening, for vi er ikke bilselgere
GM er det også
selv om man ikke finner mange andre likheter enn den sorte 170 GM fargen
men det er da noe 

typisk...
ang setet: Det er hverken svada løsning på stol eller setebelte, passer bra inn i bilen også... setet i midten er riktignok noe smalt ja, men broderen bruker det fast, og han er 11 år, klager ingen ting

En annen ting: sjefen i dette huset(moderen/fruen) var også negativ til bilsorten i starten, men etter noen turer på FRYKTELIG vinterføre, og hverkn sjåfør eller bil merket mer til det enn hva øynene så, var hun frelst

Kom å prøv sier faderen, så får dere gjøre dere opp en egen mening, for vi er ikke bilselgere

GM er det også

2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
1995 Saab 900 SET - X