Passer denne clutchen til og 900 t8
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Passer denne clutchen til og 900 t8
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 700
- Registrert: 13 feb 2007, 23:27
- Medlemsnummer: N996
- Bil: SAAB 9-5 Aero 2001mod
- Sted: Nordland (Br.sund)
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Sånn som jeg ser det på speedparts så er det bare en type clutch til og900 (78-89). så da skal den jo passe.
Saab 9-5 Aero, 2001mod
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Den passer.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
I følge den o-store Haynes-manualen er det lik clutch på alle sugemotorer og lik clutch på alle turbomotorer.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Nyare 900 (M90-M93/M94 cab) har 220mm lamell, M79-M89 har 215mm lamell.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
For ordens skuld, det er vel 228mm clutchlamell (ikkje 220mm) på dei nyare 900?Hjelle, N6 skrev:Nyare 900 (M90-M93/M94 cab) har 220mm lamell, M79-M89 har 215mm lamell.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12869
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Stemmer det Eirik.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Lykke til med byttinga! Det er litt ***** første gangen
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Det er jo en drøm å bytte clutch på og900 sammenlignet med andre saaberMorti skrev:Lykke til med byttinga! Det er litt ***** første gangen
bare husk å sette lamellen rett vei. har faktisk hørt om 2 stykker som har bomma der
Lykke til:D
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Clutch demontert brukte 6mm bremserør på disken dette virket noe lite er det noen med erfaringer her Hva med 8mm for å få mere plass mellom slaven og disken når jeg monterer.
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Skal prøve med ei avkutta viftereim selv neste gang hvertfall. Har hørt andre bruke det med godt resultatsanto skrev:Clutch demontert brukte 6mm bremserør på disken dette virket noe lite er det noen med erfaringer her Hva med 8mm for å få mere plass mellom slaven og disken når jeg monterer.
Mvh
Eimund
Eimund
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Clutch montert gikk veldig greit det verste var å få på plass plastdekselet Selvfølgelig masse luft som må ut,noen forslag til dette.
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
Plastdekselet kan være litt vanskelig ja, men det er egentlig ikke så ille når du innser at det er så godt som umulig å ødelegge den kåpa Jeg har ihvertfall brukt en god del makt for å få den på plass. Clutchen luftes ved hjelp av en såkalt Luftmann, som du får kjøpt hos flere bilrekvisita-butikker. Er beskrevet noen ganger hvordan denne brukes her på forumet, om du søker finner du sikkert dette.santo skrev:Clutch montert gikk veldig greit det verste var å få på plass plastdekselet Selvfølgelig masse luft som må ut,noen forslag til dette.
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
eiluN506 skrev:Skal prøve med ei avkutta viftereim selv neste gang hvertfall. Har hørt andre bruke det med godt resultatsanto skrev:Clutch demontert brukte 6mm bremserør på disken dette virket noe lite er det noen med erfaringer her Hva med 8mm for å få mere plass mellom slaven og disken når jeg monterer.
6 mm gjengestang fra biltema funker gull!
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: Passer denne clutchen til og 900 t8
For en drittjobb å få luftet clutchen Luftmann er ubrukelig etter mitt syn ikke passet lokket heller Brukte en whurt bremselufter og da holdt jeg på i 2 timer for å få pedal ikke helt fornøyd men den funker tar litt langt inn,men da er jeg en erfaring rikere
Etter clutchbytte oppfører motoren seg litt rart trår jeg inn bremsen stiger turtallet virker som det er noe med en vakuum slange et sted eller en av de mange ventilene som er rundt forbiforlag mottas med et
Etter clutchbytte oppfører motoren seg litt rart trår jeg inn bremsen stiger turtallet virker som det er noe med en vakuum slange et sted eller en av de mange ventilene som er rundt forbiforlag mottas med et
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania