Blå røyk
Moderator: Moderatorer
Blå røyk
har en 2002 mod 9-5 2,0t! Og nå i siste har jeg sett at det kommer en Blå røyksky når den startes! Lurer påom dette kan være Turboen! Syntes bilen går like bra som før og bruker ikke mye olje men den bruker litt! Og det er også oppgradert veivhusventilasjon!!
- Bent N208
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: Blå røyk
Hei , er nok trolig turboen din som er på gang,følg nøye med og peil olja ofteRune38 skrev:har en 2002 mod 9-5 2,0t! Og nå i siste har jeg sett at det kommer en Blå røyksky når den startes! Lurer påom dette kan være Turboen! Syntes bilen går like bra som før og bruker ikke mye olje men den bruker litt! Og det er også oppgradert veivhusventilasjon!!

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
Tusen takk!! Dette regner jeg med koster litt! Noen tips om hvor man kan få gjort sånne ting litt rimelig! Speedparts??
Merkeverksted er vel ikke akkurat billig.
Merkeverksted er vel ikke akkurat billig.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Du kan kjøpe på Biltema om du vil ha en billig turbo.
Vil du ha god holdbarhet så er det original som gjelder, du trenger ikke kjøpe fra Saab men pass på at det er original Garrett.
Det er også mulig å sette inn en Mitsubishi td04 fra aeroen, denne er kjent for bedre kvalitet men da må du bytte vannrørene.
Vil du ha god holdbarhet så er det original som gjelder, du trenger ikke kjøpe fra Saab men pass på at det er original Garrett.
Det er også mulig å sette inn en Mitsubishi td04 fra aeroen, denne er kjent for bedre kvalitet men da må du bytte vannrørene.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan