
Oilsludge spørsmål. Ikkje fulgt servicen
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Oilsludge spørsmål. Ikkje fulgt servicen
Har en brukt OG9-3 Aero eg lure på og kjøpe. Men eigeren har ikkje hatt bilen på service,og har bytta olje og filter 2 ganga iløpet av 35.000 km. Ka må gjerast me tanke på oilsludge greiene? Ta ned bunnpanna å sjekke om de ligger dritt der? Bytte olje og filter hyppig ei stond framover? Har søkt litt på forumet,men hakje funne nåke eg blei klokare på 

- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Oilsludge spørsmål. Ikkje fulgt servicen
-det enkleste bare for å se om alt er i orden er jo å ta av toppdekselet. da ser du jo om det er mye dritt der, og er det mye dritt der så er det sikkert mer i bunnpanna og ellers rundt om i motoren..
da er det jo hyppig olje og filterbytte, og rensing av motor som står for tur, er du heldig så slipper du noe mer.. er du uheldig så er det ny motor som gjelder..
-regner med att veivhusventilasjonen er oppgradert og fungerende..
-er jo ikke alle som rammes av oilsludge, så man kan godt være heldig...

-regner med att veivhusventilasjonen er oppgradert og fungerende..
-er jo ikke alle som rammes av oilsludge, så man kan godt være heldig...
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo