NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Legg inn av Talker » 23 mar 2010, 06:31

Har en ng900 som jeg har innsett er tung på rattet. Merket det nå når jeg har kjørt en gammal bmw i vinter, og enda mer når jeg kjørte en 9000 her om dagen. Tenkt lite over det før og tenkte at det kanskje var pga sommerdekkene. :p
Man merker det veldig godt i fart både når man vingler fram og tilbake OG med de små rattbevegelsene man gjør for å holde bilen på veien ved vanlig kjøring.

Hva kan dette være da? Regner med at ng900 ikke skal være tung på rattet originalt?

Håper noen kommer med forslag og evt feilsøking jeg kan prøve :)

Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Legg inn av Talker » 24 mar 2010, 23:08

Ingen som har noen forslag?

Brukeravatar
Skavold
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 896
Registrert: 22 jul 2007, 18:26
Medlemsnummer: 1110
Navn: Skavold
Bil: 2001 Saab 9-3 2,0t SE
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Legg inn av Skavold » 25 mar 2010, 00:36

Min erfaring er at 9000 er relativt kraftig utstyrt på servostyringen, og at 900 har litt tyngre styring. Har du nok servovæske? :wink:
"Saabs tend to be driven by quite interesting people" - James May

Brukeravatar
Vegars
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 811
Registrert: 10 jan 2006, 23:17
Medlemsnummer: N631
Navn: Vegar

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Legg inn av Vegars » 25 mar 2010, 09:59

Litt vanskelig å si om noe er galt hvis man sammenligner ng900 med en BMW.
Tror nesten du skal sammenligne med en lik 900 istedet. Da vil man jo se om servoen skal være sånn eller ikke.
Synes ikke min ng900 er tung på rattet, men sammenlignet med Mitsubishien min er den iallefall tyngre enn den!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550

Brukeravatar
Kenster N800
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 229
Registrert: 03 okt 2007, 01:23
Medlemsnummer: N800
Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
Sted: Mogreina

Re: NG900 tung på rattet. Hvorfor?

Legg inn av Kenster N800 » 25 mar 2010, 12:49

Alle klager på at ng900`en min er veldig tung på rattet, har merka at den er en del tyngre, tyngre enn endel mercedes også faktisk(jeg syns de var tunge før)
jeg har prøvd flere ng900 og de oppfattes også som tunge, skal nok være sånn.
Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)

2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12

Svar