Kjørte til butikken igår, gikk inn å handlet. kom ut igjen. fikk ikke start på bilen.
startmotoren går, men det lages en merkelig "ventiltikk" lyd når jeg prøver å starte.
motoren får nok luft, skulle tro at gnisten er okey, siden jeg skiftet lokk å rotor idag mens jeg prøvde å få start.
plugger er gått altfor langt, men har ikke fusket før, så det kan ikke være at alle gikk samtidig igår heller.
da gjenstår vel bare tilførselen av bensin, det er vertfall 20liter på tanken.
skal man kunne høre bensinpumpa i bagasjerommet når tenning er på?
Startproblemer. saab 900 94-mod
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Startproblemer. saab 900 94-mod
En bedre beskrivelse av bil/motor hadde ikke skadet 
Men når du sier at du har fordelerlokk så går jeg ut fra at du har en 2-liters suger...
Er fakisk litt usikker på om pumpa skal gå når man setter på tenninga på de sugerne, den går i såfall uansett bare noen få sekunder. Den aller beste måten å sjekke dette på er jo å tvangskjøre pumpa.
Hvis det ikke er feilen så tipper jeg på veivakselgiver, men da skal du jo ha normal gnist (litt uklart i din beskrivelse om du faktisk har sjekket dette)

Men når du sier at du har fordelerlokk så går jeg ut fra at du har en 2-liters suger...
Er fakisk litt usikker på om pumpa skal gå når man setter på tenninga på de sugerne, den går i såfall uansett bare noen få sekunder. Den aller beste måten å sjekke dette på er jo å tvangskjøre pumpa.
Hvis det ikke er feilen så tipper jeg på veivakselgiver, men da skal du jo ha normal gnist (litt uklart i din beskrivelse om du faktisk har sjekket dette)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Sikker på at starteren går? Tikkinga er jo svært vanlig fra starteren viss batteriet er nesten flatt
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Tor N12 skrev:En bedre beskrivelse av bil/motor hadde ikke skadet
det e en 2 liter suger jah. har ikke sjekka veivakselgive, skal prøve å tvangskjøre pumpa nå ikveld, må bare få flytta bilen til en garasje
Aleks-ander_N948 skrev:Sikker på at starteren går? Tikkinga er jo svært vanlig fra starteren viss batteriet er nesten flatt
jada, den tikkinga kommer i tillegg til den vanlige startmotor lyden.
tikkinga viste seg å komme ifra servopumpa. den ble borte da jeg fikk start på bilen.
Sist redigert av _ZnorkE_ den 31 mar 2010, 21:50, redigert 1 gang totalt.
Det er en 2 liter "suger" som tor sier.
fikk start på bilen ved å lette på en av kablan til fordelerlokket, men nå låser gassen seg. fikk no bilen hjem i det minste.
hva kan være årsak til gassoppheng?
hva kan være årsak til gassoppheng?