INTAKE GAS SAVER
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 91
- Registrert: 06 aug 2008, 19:42
- Navn: Kim
- Bil: 9-5 Vector Estate
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
INTAKE GAS SAVER
Dukker alltid opp merkelige ting når en søker på SAAB på Ebay. Siste jeg har sett på nå er den herhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/INTAKE-G ... 518e551367.
Noen som har prøvd den? Eventuelt har trua - ikke trua for at den funker?
Noen som har prøvd den? Eventuelt har trua - ikke trua for at den funker?
Brom, Brom, Broooooooooooooooooooooooooooooooooooom.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: INTAKE GAS SAVER
HAHA 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Njet! 

N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Hva i alle dager skulle poenget med den der være? 

- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Skape naturlige virvelvinder inn i innsuget som komprimerer luften pittelitt..
Den går også under navnet "turbonator" og har vist seg riktig så effektiv i tester... gjort av fabrikanten
Den går også under navnet "turbonator" og har vist seg riktig så effektiv i tester... gjort av fabrikanten

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
joda, men vil en uavheingig tester se det samme?
tviler..
tviler..
Re: INTAKE GAS SAVER
Dette må være løsningen for å få ned utslippa mtp global oppvarming 

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik 

Re: INTAKE GAS SAVER
Jeg liker å kalle det svadaAtzz skrev:Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Datapaal N526 skrev:Jeg liker å kalle det svadaAtzz skrev:Lurer på hvorfor bilfabrikantene ikke leverer bilene med en slik
Jepp


-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 91
- Registrert: 06 aug 2008, 19:42
- Navn: Kim
- Bil: 9-5 Vector Estate
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: INTAKE GAS SAVER
Regna med å få mye positive svar på den der ja
.

Brom, Brom, Broooooooooooooooooooooooooooooooooooom.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
positive svar ja...
Jeg regner med at hvis denne saken hadde hatt noen effekt, så ville bilfabrikantene tatt den i bruk for flere år siden!
Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med
Jeg regner med at hvis denne saken hadde hatt noen effekt, så ville bilfabrikantene tatt den i bruk for flere år siden!
Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med

-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 91
- Registrert: 06 aug 2008, 19:42
- Navn: Kim
- Bil: 9-5 Vector Estate
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: INTAKE GAS SAVER
For egen del skulle jeg gjerne hatt ned bensinforbruket mer enn jeg ønsker mer effekt, men som sagt ingen stor fare for at jeg bestiller den der jeg heller,hehe.
Brom, Brom, Broooooooooooooooooooooooooooooooooooom.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: INTAKE GAS SAVER
Det er 0 stress, på en turbomotor så vil du garantert få ned forbruket med å chippen den til mer effekt.Atzz skrev: Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med
Dette forutsetter at du ikke endrer kjøremønster i det heletatt da

Det har litt med at motoren utnytter momentet bedre, men utover det så vil jeg poengtere at produktet her må være søppel, all form for passiv hindring i luftveiene til en bil, er ei.. guess what.... hindring for luftveiene

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: INTAKE GAS SAVER
Nå må du gi deg... det forutsetter endring av virkningsgrad, dvs eneste praktiske måte å få det til på med kun SW-endring er tidligere tenning.Paradigm N558 skrev:Det er 0 stress, på en turbomotor så vil du garantert få ned forbruket med å chippen den til mer effekt.Atzz skrev: Men seriøst, mindre bensinforbruk og mere HP? Her henger nok ikke logikken min med
Dette forutsetter at du ikke endrer kjøremønster i det heletatt da![]()
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan