Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
powertom
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 31 mar 2009, 18:45
- Bil: 9000t jubileum 1997mod
Legg inn
av powertom » 19 apr 2010, 21:00
Hei. Min 900t 16v ga meg en ny opplevelse her,Den går ikke skikkelig på tomgang når den er kald. Men når den blir varm, går den litt høyere enn normalt.ikke mye.Plutselig fyker den opp på 2000 omdr. Når den er kald,men ikke vær gang!!!
Noen som har vært borti dette???

-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 19 apr 2010, 21:42
Dårlig tomgangsregulator, evt dårlig kontakt eller brudd i kabelen inn til kontakten?
Du har ikke oppgitt årsmodell, men jeg hadde det siste på min 1990 med LH2.4 system. Det hadde trengt inn vann i kabelskoene der. LH'n gikk i "Nødmodus" med høy tomgang for at ikke motoren skal stoppe.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
powertom
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 31 mar 2009, 18:45
- Bil: 9000t jubileum 1997mod
Legg inn
av powertom » 21 apr 2010, 01:04
Å ja.Det hadde jeg glemt,Det er 1990mod.Hvor sitter tomgangsregulateren?
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 23 apr 2010, 22:42
På topplokket i framkant. Du ser'n rett over øveste høyre skruen på topplokkdekselet på dette bildet. Den grå runde med kabel inn i midten.
Dette er en LH2.4, LH2.2 er plassert på samme sted, med har en annen utforming.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:1993_ ... engine.jpg
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
powertom
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 82
- Registrert: 31 mar 2009, 18:45
- Bil: 9000t jubileum 1997mod
Legg inn
av powertom » 01 mai 2010, 18:21
Takker for svar. Fant feilen, slangen som går til turbo og dumpventil og luftemengdemåler. den hadde sprukket!