Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
helgus07
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 80
- Registrert: 25 jul 2009, 11:53
- Medlemsnummer: N1741
- Navn: Helge Åstveit
- Bil: Saab 9-3 AERO
Legg inn
av helgus07 » 20 apr 2010, 14:50
Alt skjedde når turboen røk tipper jeg, er nåkk løfterene til eksosventilene som er røket... Vet isje om de er røke men de står høyt oppe.. Noen sier at det bare er å kjøre så går de ned igjen av seg selv??.. har hatt toppdekselet av og sett at det er de.. Kan dette være noen fare for motoren å kjøre med?? Bilen starter og går fint på tomgang, og kompresjonen på alle 4re er bra:) Trenger hjelp!! Håper folk svarer...

MVH Helge
-
Kenster N800
- 1.2 bar

- Innlegg: 229
- Registrert: 03 okt 2007, 01:23
- Medlemsnummer: N800
- Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
- Sted: Mogreina
Legg inn
av Kenster N800 » 20 apr 2010, 15:19
eksoslyd?
Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
-
Marius Bruheim
- 2.0 bar

- Innlegg: 610
- Registrert: 25 apr 2009, 10:15
- Medlemsnummer: N1676
- Navn: Marius Bruheim Stavne
- Bil: 08 Saab 9-5 TiD STV
- Sted: Sunndalsøra
Legg inn
av Marius Bruheim » 20 apr 2010, 19:02
helgus07 skrev:Alt skjedde når turboen røk tipper jeg, er nåkk løfterene til eksosventilene som er røket... Vet isje om de er røke men de står høyt oppe.. Noen sier at det bare er å kjøre så går de ned igjen av seg selv??.. har hatt toppdekselet av og sett at det er de.. Kan dette være noen fare for motoren å kjøre med?? Bilen starter og går fint på tomgang, og kompresjonen på alle 4re er bra:) Trenger hjelp!! Håper folk svarer...

MVH Helge
Tror du bør formulere spørsmålet litt bedre, for jeg skjønner ikke hva du mener

08 Saab 9-5 Stv, 1,9TiD med litt hjelp av Hirsch
"
-
helgus07
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 80
- Registrert: 25 jul 2009, 11:53
- Medlemsnummer: N1741
- Navn: Helge Åstveit
- Bil: Saab 9-3 AERO
Legg inn
av helgus07 » 22 apr 2010, 20:06
Vet isje kordan eg kan forklare dette bedre..
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 22 apr 2010, 20:09
Jeg lurer fælt på hvordan du ser at løfterne på eksossiden er gåene!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
bullit87
- 2.0 bar

- Innlegg: 658
- Registrert: 04 mar 2010, 22:33
- Medlemsnummer: n1873
- Navn: kristoffer
- Bil: Saab 900R
- Sted: Toten
-
Kontakt:
Legg inn
av bullit87 » 22 apr 2010, 21:24
helgus07 skrev:Alt skjedde når turboen røk tipper jeg, er nåkk løfterene til eksosventilene som er røket... Vet isje om de er røke men de står høyt oppe.. Noen sier at det bare er å kjøre så går de ned igjen av seg selv??.. har hatt toppdekselet av og sett at det er de.. Kan dette være noen fare for motoren å kjøre med?? Bilen starter og går fint på tomgang, og kompresjonen på alle 4re er bra:) Trenger hjelp!! Håper folk svarer...

MVH Helge
gi oss bilde og video kanskje det kan hjelpe oss
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 23 apr 2010, 09:46
Denne var vrien ja.. Hva mener du egentlig?