Fjusking forekommer etter "nullstilling" (batteri frakoblet i ett par min) av motorstyringen.
Smeller i eksosanlegget og det kjem svart røyk derfra og lugger ganske kraftigt i bilen når det nermer seg "maks" ladetrykk. Etter å kjørt noen mil er dette vekke. Ingen smelling og ingen lugging.
Byttet plugger igår og nullstilte motorstyringen. Akkurat det samme skjer da. Smelling og lugging, men etter ett par mil heilt fin. Noen som har noen idè?
La merke til att dei gamle pluggene var mykje sot på. Lurer på om den går ein smule fett.
og9-3 fjusker
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: og9-3 fjusker
Da har du en feil på bilen din som motorstyringa adapterer inn... LMM er et hett tips. Få lest av multiplikativ adapsjon du, er den høy så er sammsynligvis LMM synderen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 108
- Registrert: 27 okt 2007, 16:17
Re: og9-3 fjusker
Takker for tipset. Har faktisk ein fungerende LMM liggenes. Skal prøve å bytte å sjå om det hjelper.
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 108
- Registrert: 27 okt 2007, 16:17
Re: og9-3 fjusker
Bytta LMM og problemet forsvant. 
