plugger og 900 t8 1987 mod
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
plugger og 900 t8 1987 mod
Kjørte med bp 7 es disse sotet litt ble svarte med en co på 3,45
Satte ned co til 2,0 og byttet til BP 6 ES de soter ikke men er gråaktige kansje litt lav co på den gamle bilen ?
I innstruksjonsboka står det at den skal ha BP 7 EV hva står. V .for.
Hva er optimal co plugger for denne motoren.
Satte ned co til 2,0 og byttet til BP 6 ES de soter ikke men er gråaktige kansje litt lav co på den gamle bilen ?
I innstruksjonsboka står det at den skal ha BP 7 EV hva står. V .for.
Hva er optimal co plugger for denne motoren.
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Du skal ha de samme som står i instruksjonsboka, dette har med varme å gjøre!
Smeltede plugger i toppen er aldri morro..
Er det noe feil med COen på din T8 så må du heller sjekke andre ting, injectionen er en fin plass å starte + kaldstartdyse.
Smeltede plugger i toppen er aldri morro..
Er det noe feil med COen på din T8 så må du heller sjekke andre ting, injectionen er en fin plass å starte + kaldstartdyse.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
B = Thread Diameter - 14 mm
P = Construction - Projected Insulator type
7 = heat rating numbers (2 hot -> 11 cold)
E = Thread Reach - 19 mm (3/4”)
V = Firing End Construction - Fine wire gold palladium center electrode
http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... berkey.pdf
P = Construction - Projected Insulator type
7 = heat rating numbers (2 hot -> 11 cold)
E = Thread Reach - 19 mm (3/4”)
V = Firing End Construction - Fine wire gold palladium center electrode
http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... berkey.pdf
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Ok da blir det bp7ev
Det er ikke noe feil med co,en bare et spørsmål om noen har erfaring med hva som er opptimalt.
Det er ikke noe feil med co,en bare et spørsmål om noen har erfaring med hva som er opptimalt.
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Du kan godt bruke BCP7-ES, EV er platinavarianten.. eneste forskjell er at EV er MYE dyrere og varer litt lenger
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Du skriver BCP 7 ES Jeg sa BP 7 ES er det noen forskjell
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Hups, sjekk instruksjonsboka... tenkte på T16 jeg, på de så er det i allefall samme om man benytter ES eller EV, forskjellen er pris og holdbarhet.santo skrev:Du skriver BCP 7 ES Jeg sa BP 7 ES er det noen forskjell
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Boka sier BP7EV men det kan vel ikke ha noe å si at jeg bruker BP7ES selv om det ikke står noe om det i boka.
HAYNES Sier champion N7YCC
HAYNES Sier champion N7YCC
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
N7YCC = BP7ES
N7GY = BP7EV
N7GY = BP7EV
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Stemmer det, men for all del bruk NGK på alle Saab'er!!Paul N1176 skrev:N7YCC = BP7ES
N7GY = BP7EV
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 186
- Registrert: 02 des 2006, 11:46
- Medlemsnummer: N867
- Bil: 900I 2,1 16V
- Sted: kristiansand
Re: plugger og 900 t8 1987 mod
Vær du sikker kun NGK på mine saaber
Det er bare to fremkomstmidler saab/scania