Heisann,
Skal rustbeskytte og lakkere en liten flate med bart metall i hjulbuen bak. Verkstedet mitt har i et forsøk på å feste innerskjermen prøvd å lime innerskjermen mot hjulbuen, med det resultatet at lakken etter vinteren sitter som et flak på innerskjermen, mens hjulbuen er bart metall (en flate på 1cm x 2cm sånn ca). Det er bittelitt oksid/rust, men det er svært lite. Kan hende jeg får verkstedet til å rydde opp etter seg, men føler meg ikke helt sikker på at jobben blir skikkelig gjort. De tar normalt ikke lakkeringsjobber selv, tror jeg. Dessuten er verkstedet langt fra Trondheim, hvor jeg nå befinner meg.
Tenkte å punktsandblåse og legge på Teroson syregrunning, og så bare bruke steinsprutlakk/touch up penn. Når dette er herdet, tenkte jeg å ha på noe body-spray, siden det er bak skjermlista i plast (og derav ikke synlig). Punkt en: høres dette ut som en fornuftig plan?
Punkt to: Hvor i alle dager får man tak i Teroson syregrunning i Trondheim?
Er det eventuelt noen andre gode løsninger som kan anbefales (som det er mulig å kjøpe i Trondheim)? Det er en forholdsvis ny bil, så jeg ønsker å få det gjort skikkelig. Har ikke lyst på krokan-hjulbuer på 8-10 år ennå.
Alle tips mottas med takk!
StenR
Rustbeskytte hjulbue/Teroson syregrunning i Trondheim
Moderator: Moderatorer
- Kenster N800
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N800
- Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
- Sted: Mogreina
Re: Rustbeskytte hjulbue/Teroson syregrunning i Trondheim
Arcanol er fint på bart metall med litt rust på. maleforretninger har ekte vare, for vanlig bengalakk har ikke samme egenskapene 

Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12