Heisann
Driver å ser på en 1991-modell 9000 2,3Tm hvordan er kvaliteten på disse bilene?
Bilen er orginalt en 2,0i men har blitt utført motorbytte på merkeverksted, er det bare å styre unna med en gang? Er 2,3-motoren god, eller vil jeg komme til å plages med denne?
Ellers noe man bør se etter?
Har også hørt at man må ha spesielt verktøy for å skru på Saab, er dette tilfelle?
Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
Moderator: Moderatorer
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
hvis bilen er godt tatt vare på så ser jeg ikke noe problem.. motorene skal normalt sett være bra..
det kan jo være verdt å sjekke att motorbyttet er registrert i vognkortet slik att du får den godkjent med den økte effekten..
det kan være en del rust på disse bilen bla i nerkant av dører..
du trenger ikke noe spesial verktøy for å skru på saab..
Paul
det kan jo være verdt å sjekke att motorbyttet er registrert i vognkortet slik att du får den godkjent med den økte effekten..
det kan være en del rust på disse bilen bla i nerkant av dører..
du trenger ikke noe spesial verktøy for å skru på saab..
Paul
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
Gammel er motoren da?qrius skrev:Heisann
Driver å ser på en 1991-modell 9000 2,3Tm hvordan er kvaliteten på disse bilene?
Bilen er orginalt en 2,0i men har blitt utført motorbytte på merkeverksted, er det bare å styre unna med en gang? Er 2,3-motoren god, eller vil jeg komme til å plages med denne?
Ellers noe man bør se etter?
Har også hørt at man må ha spesielt verktøy for å skru på Saab, er dette tilfelle?
Motoren der tåler all slags form for voldtekt, så den skal du ikke bekymre deg for.
Vet du hvordan girkasse det står på? Om det står den fra 2.0i altså? (Den har annen utveksling)
Ja, du må ha superspesielt verktøy, koster skjorta, heroin og begge føttene dine, men er verdt det!
Verktøyet du trenger for å demontere bortimot hele bilen er: Stjerneskruvjern, koppnøkkelsett/fastnøkkelsett og Torx-sett.
Og da må jeg få legge mye trykk på det der med Torx

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
Hvordan er bilen å skru på da? Har skrudd mye på en Opel Vectra B V6, og der er det trangt og tungvint!Paradigm N558 skrev:Gammel er motoren da?qrius skrev:Heisann
Driver å ser på en 1991-modell 9000 2,3Tm hvordan er kvaliteten på disse bilene?
Bilen er orginalt en 2,0i men har blitt utført motorbytte på merkeverksted, er det bare å styre unna med en gang? Er 2,3-motoren god, eller vil jeg komme til å plages med denne?
Ellers noe man bør se etter?
Har også hørt at man må ha spesielt verktøy for å skru på Saab, er dette tilfelle?
Motoren der tåler all slags form for voldtekt, så den skal du ikke bekymre deg for.
Vet du hvordan girkasse det står på? Om det står den fra 2.0i altså? (Den har annen utveksling)
Ja, du må ha superspesielt verktøy, koster skjorta, heroin og begge føttene dine, men er verdt det!
Verktøyet du trenger for å demontere bortimot hele bilen er: Stjerneskruvjern, koppnøkkelsett/fastnøkkelsett og Torx-sett.
Og da må jeg få legge mye trykk på det der med Torx
VIl girkassen fra 2,0i tåle turbo motoren?
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
Hvis det er en CC så er de kurrante og skru på, har hatt en selv.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Spöket
- 0.7 bar
- Innlegg: 106
- Registrert: 23 mai 2006, 14:30
- Medlemsnummer: 1027
- Navn: René
- Bil: 9000,900,9-3ss
- Sted: Kongsberg
Re: Kvalitet 9000 2,3T 1991-modell
Jeg vill säga att 2,0i lådan tåler turbo motorn bettre än den högre utvxl. Downside er brensle ekonomin.qrius skrev:Hvordan er bilen å skru på da? Har skrudd mye på en Opel Vectra B V6, og der er det trangt og tungvint!Paradigm N558 skrev:Gammel er motoren da?qrius skrev:Heisann
Driver å ser på en 1991-modell 9000 2,3Tm hvordan er kvaliteten på disse bilene?
Bilen er orginalt en 2,0i men har blitt utført motorbytte på merkeverksted, er det bare å styre unna med en gang? Er 2,3-motoren god, eller vil jeg komme til å plages med denne?
Ellers noe man bør se etter?
Har også hørt at man må ha spesielt verktøy for å skru på Saab, er dette tilfelle?
Motoren der tåler all slags form for voldtekt, så den skal du ikke bekymre deg for.
Vet du hvordan girkasse det står på? Om det står den fra 2.0i altså? (Den har annen utveksling)
Ja, du må ha superspesielt verktøy, koster skjorta, heroin og begge føttene dine, men er verdt det!
Verktøyet du trenger for å demontere bortimot hele bilen er: Stjerneskruvjern, koppnøkkelsett/fastnøkkelsett og Torx-sett.
Og da må jeg få legge mye trykk på det der med Torx
VIl girkassen fra 2,0i tåle turbo motoren?