Har hatt bilen min inne til hel omlakering i helga:) Men når jeg kom for å hente den, fikk jeg høre at dem hadde hatt problemer med å starte bilen..
Første som slo meg var at problemet bare var nøkkelen jeg hadde gitt dem, siden denne var nyslipt nøkkel osv..
Så jeg regna med at min gamle nøkkel ville ordne alt...
Men neida, rattlåsen er selvsagt på, og jeg har ikke lykkes med å få vridd nøkkelen litt engang..
Til nå har jeg prøvd følgende:
- Hel boks med crc låsespray.... til ingen forbedring..
- Har dunka rundt om på låsesylinderen, i tillfelle en av "pinnene", eller hva det egentlig heter, skulle være trege
- Har også prøvd å dunke på låsesylinderen, mens en holdt rattet i rett posisjon, mens jeg prøvde å vri nøkkelen...
- Har sittet i 2 timer å lirka å slitt i rattet
- Sagt mange stygge ord...
- Har også prøvd å dunke på andre plasser enn låsesylinderen i min fortvilelse x)
- Har også prøvd med begge forhjula oppjekka
Jeg mistenker at lakererene har sittet å slitt istykker rattlåsen til den har kilt seg fast (om det er mulig da?)...
Er det noen som har noen triks på lur? Føler jeg har prøvd det meste... Blir vel til å bytte tenningslåsen eller rattlåsen, har ikke peiling på hvordan rattlåsen fungerer egentlig...
Hva skal jeg se etter for å finne ut om rattlåsen er fastkilt?
Føler alt sammen er veldig rikkeløst når jeg bruker bittelitt makt på rattlåsen, men så har jeg aldri før sittet å følt så mye på rattlåsen heller :s (prøvde å filme det jeg mener med at alt sammen er "rikkeløst", kan sende den om det er interessant å se)
Håper noen har noen vise ord... Ikke kjempegøy å betale masse penger for omlakering, og så får jeg ikke starta den