AC problem. Kald luft på førerside.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
boar

AC problem. Kald luft på førerside.

Legg inn av boar » 18 mai 2010, 20:35

Har problemer med min saab 9-5 SE 2001 (først reg. 28,12.2000 ). etter en liten stund begynner det å blåse konstant kald luft på førerside.Alt er OK når bilen har stått stille en god stund (eks. over natta),men etterå ha kjørt 3-4mil så inntrer fenomenet med kald luft på førerside. Ved kalibrering vises 1feil kode 04.Verkstedet trodde det var en spjeldmotor.De konstanterte etterhvert at det var en sensor ( B1345 ). Kjørte ut fra verksted etter byttet sensor og kjørte ca 2 mil,så var feilen tilbake. Kode 04. Kan det være spjeldmotor allikevel ? Er takknemlig hvis noen har tips i forhold til dette.

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: AC problem. Kald luft på førerside.

Legg inn av Tor N12 » 18 mai 2010, 22:10

Tja.

Den feilkoden betyr: Blandluftgivare vänster, kortslutning jord eller Blandluftgivare vänster, Avbrott/kortslutning B+

Mao så høres det naturlig ut at de har skiftet den giveren men du kan jo også ha kabelfeil eller f.eks feil med selve klimapanelet.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg klagd til verkstedet så får de ta seg av det.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

boar

Re: AC problem. Kald luft på førerside.

Legg inn av boar » 19 mai 2010, 08:50

Takk for opplysningen. Jeg tror vel også mest på det siste du skrev.Etter div. søk på nett fant jeg også ut at det kunne være sensoren ( feil B1345 ). Men da dette ikke funket,tror jeg faktisk det er en kabelfeil (strømbrudd etter eller annnet sted ). Brukte forresten verksted i Årjäng og der er det ikke noe lureri som man ofte får inntrykk av i Norge. Saab i Norge fant ingen feil, enda jeg beskrev problemet i detalj. Går for søta bror i fremtiden. Prisforskjellen er jo også stor.

Svar