Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
JPS N1230
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 30 des 2007, 21:38
Medlemsnummer: N1230
Navn: Jon Petter Salberg
Bil: 900 98't-talladega
Sted: Stjørdal

Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av JPS N1230 » 20 mai 2010, 22:01

Saab 900 turbo, 185 hk org.

Hva skal ladetrykket med originalhjernen ca ligge på?
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3

JPS N1230
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 30 des 2007, 21:38
Medlemsnummer: N1230
Navn: Jon Petter Salberg
Bil: 900 98't-talladega
Sted: Stjørdal

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av JPS N1230 » 20 mai 2010, 22:19

- Og da snakker jeg om maks ladetrykk med originalhjernen. Blir vel fort 3, 4 og 5 gir som gjelder da..
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av Skaten N671 » 20 mai 2010, 22:22

Er vel 0,73 viss eg ikkje huskar heilt feil
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av Tor N12 » 21 mai 2010, 00:31

Den skal lade 0.75 ved 3000 rpm og 0.79 ved 5000 rpm for så å dale ved høyere turtall. (M98 900 B204L manuell)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Øyvind N1563
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 304
Registrert: 03 nov 2008, 17:49
Medlemsnummer: N1563
Navn: Øyvind Skaten
Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
Sted: Tysnes/Porsgrunn

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av Øyvind N1563 » 21 mai 2010, 17:25

Kor har du det i frå :?: Eg leste i verkstadhåndboka at det skulle vera 0,73
'99 9-5 2.0t

Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av Tor N12 » 21 mai 2010, 20:57

Øyvind N1563 skrev:Kor har du det i frå :?: Eg leste i verkstadhåndboka at det skulle vera 0,73
Fra Trionicboksen til den modellen (M98 900t)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

JPS N1230
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 149
Registrert: 30 des 2007, 21:38
Medlemsnummer: N1230
Navn: Jon Petter Salberg
Bil: 900 98't-talladega
Sted: Stjørdal

Re: Orginalt ladetrykk NG900 turbo

Legg inn av JPS N1230 » 22 mai 2010, 01:55

Dette stemmer faktisk meget bra, takk Tor!
Jon Petter Salberg / Saab 900 Turbo Talladega 98'mod Steg 3

Svar