Var på vei ifra gøteborg og skulle stanse for å betale bompenger ved svinesund. Fikk da plutselig blinkende CE-lampe og motoren dro dårlig, da jeg skulle akselerere ut ifra bomstasjonen. Forsøkte med et forsiktig gasspådrag, dro like dårlig og sotete eksos kom ut. Slappa av gass og gearet ned(har aotomat, flytta gearvelgeren til 3) dette ga høyrere turtall og dertil lettere belastning, og motoren gikk reint. Måtte hele tida gasse med egg mellom pedal og fot. CE-lampa slokte når jeg kjørte pent, holdt greit 80-90 km/t på motorveien.
Det skal sies at jeg hadde litt travelt gjennom Sverige og holdt noe mer enn de lovlige 110, lå lenge med cruisecontrol på 130 og 140..... Full bil med folk og bagasje. Har jeg kjørt for hardt? Humpa pent hjem, og har forsøkt finne kilden til en karakteristisk lyd når motor gikk med belastning, feks oppover en bakke, en sterk hvisling, som om luft fiser ut et sted, hører også turbolyden bedre enn vanlig i disse tilfellene. Turboen er ca et år gammel, og gir ingen oljelekkasjer/forbruk.
Hvor bør jeg begynne? Er totalt rådvill på fornuftig feilsøk her, så håper på respons ifra dere, karer!