Som emnet sier så skal jeg etterhvert dytte en TD04-turbo ned i og900en min, og jeg har et spørsmål i den forbindelse. Jeg har sjekket litt på denne STCS-tråden som har gitt meg mange svar.
Jeg sitter og ser litt på sånne ferdiglagede overganger fra T03 til TD04 som jeg må ha på min bil for å koble på den nye turboen. Men det står litt av hvert på Ebay, og jeg lurte i så måte på hva den siden på turboen som -ikke- passer bolt on heter, er det T25? Ellers så finnes det flenser på KL-racing også, men på Ebay slipper jeg sveisejobben, og de koster en fjerdepart ferdig laget..
TD04 i en og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
TD04 i en og900
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: TD04 i en og900
TD04 turboene har T3 flens, det har grenrøret ditt og. Bare bytt rett over
Det er 9000 det er T25 flens på.
TD04 turboene som er plukket a SAABer derimot har T25 flens...

TD04 turboene som er plukket a SAABer derimot har T25 flens...
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: TD04 i en og900
Stemmer, og denne kommer fra en 9000 Aero, så da må jeg ha en overgang fra T25 til T3 med andre ordEdward N812 skrev:TD04 turboene har T3 flens, det har grenrøret ditt og. Bare bytt rett overDet er 9000 det er T25 flens på.
TD04 turboene som er plukket a SAABer derimot har T25 flens...

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: TD04 i en og900
Jepp jepp, da må du det. Da kan det også hende eksoshuset passer på framrøret, hvis det er samme tilkobling på 9000 aero som på vanlige turbomodeller med garretturbo..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: TD04 i en og900
Var noe med 5, 6 og 7 eksoshus. Vinkelen er forskjellig på disse, mener det var 6 som mer eller mindre var bolt-on til OG900 (denne var vel rett og ikke vinklet som de andre)..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: TD04 i en og900
alle eksoshus kommer i kun "rettvinkla" (IKKE vinkla
), utenom #7 som stort sett kommer vinkla når kompressorhuset er 19T, og rett når kompressorhuset er 18T. Dessuten har det vinkla #7-huset 3" utløp, så det hverken havner der du vil ha det, eller passe fysisk på noe du allerede har.
Trodde ikke noen SAABer, og i alle fall ingen 9000 kom med vinkla hus på mitsu-snurrene, så der er det nok ingen fare..

Trodde ikke noen SAABer, og i alle fall ingen 9000 kom med vinkla hus på mitsu-snurrene, så der er det nok ingen fare..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s