Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
problemer etter motorvask
Moderator: Moderatorer
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
problemer etter motorvask
gjekk raskt over motoren med høytrykken for noen dager sia. Når eg starta bilen går den fint på tomgang i 2-3 min,so begynner den og fuske noe jævli,så stopper den. så er det bare å starte den igjen,so går den heilt fint i 2-3 min til,så er de samma greia igjen 
Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: problemer etter motorvask
Kom på at eg skal prøve å bytte tenningsmodulen seinare..har en komplett dele bil,så ekje mangel på dela 
- Timon
- 2.0 bar

- Innlegg: 646
- Registrert: 20 des 2007, 16:59
- Medlemsnummer: N1234
- Navn: Kristian Selås
- Bil: M95 9000 CS 2,3t
- Sted: Vestfossen
- Kontakt:
Re: problemer etter motorvask
Du har sjekka inni fordeleren (om du har det)?
Om du har klart å få vann inn i luftfilterboksen så blir det også surr. Skal mye til, men kunne forklart hvorfor det tar litt tid før problemet oppstår.
Om du har klart å få vann inn i luftfilterboksen så blir det også surr. Skal mye til, men kunne forklart hvorfor det tar litt tid før problemet oppstår.
"Cars are meant to be driven, beat to fuck, broken, fixed and made better!"
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
1995 SAAB 9000 CS 2,3t (1,4 bar)
2001 Audi A6 2.5 quattro
- VegardTonheim N1444
- 1,5 bar

- Innlegg: 358
- Registrert: 17 jan 2008, 21:43
- Medlemsnummer: N1444
- Navn: Vegard Tonheim
- Bil: Saab 9000 CSE 2,3t Jub
- Sted: Eikefjord
Re: problemer etter motorvask
Dekte du til fordeleren med for eks. en plastpose før du spylte?Trond_ skrev:gjekk raskt over motoren med høytrykken for noen dager sia. Når eg starta bilen går den fint på tomgang i 2-3 min,so begynner den og fuske noe jævli,så stopper den. så er det bare å starte den igjen,so går den heilt fint i 2-3 min til,så er de samma greia igjen
Bytta fordeler/plugg ledninger,sjekka pluggane osv..samma dritte etter eg bytta de. Tips til andre plassa de kan ha komt vatn? var forsiktig med å ikkje drukne ekektroniske saker då eg spylte motoren
Det er lurt å gjere
o M97 Saab 9000 CSE 2,3t Jubileum
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
o M03 Saab 9-3 SS Arc 2,2 TiD
o M07 Saab 9-5 Vector 2,3t BioPower
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0 Turbo
x [Solgt] M95 Saab 9000 CS 2,0i
x [Solgt] M97 Saab 900 SE 2,0 Turbo
x [Solgt] M03 Saab 9-3 Linear 2,2 TiD
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: problemer etter motorvask
Ta trykkluft og blås skikkelig inni og rundt fordeleren, slik at det ikke bare er vann som ligger å roter det til.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI