Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Moderator: Moderatorer
- Sigge N1999
- 1.2 bar
- Innlegg: 226
- Registrert: 04 mar 2010, 17:02
- Medlemsnummer: N1999
- Navn: Sigurd Lenes
- Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
- Sted: Emmerød
Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Har søk litt på forumet og kom over denne tråden:viewtopic.php?f=12&t=28527. Har samme symptomer. Lurer på om turboen begyner å bli sliten. Har gått igjennom allle servicepapirer og funnet ut at motoren ble byttet i 2006 og bygd opp fra grunnenn av. Står ikke noe om turbobytte. Hvis den er byttet har den gått 75000km, hvis ikke...halve jorda rundt. Er det en grei sak å demontere turboen for inspeksjon på 9-5. Kan dettte gjøres med motor i bil?
M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Nytt problem. Ollje/vanndråper i eksos 9-5 B205E
Og du er sikker på at det er olje? Kondensvann i eksosen er nemlig normalt.
Dersom du løsner downpipen (eksos) så kan du kjenne om det er slakke i turbinakslingen. Tar ikke lang tid det.
Dersom du løsner downpipen (eksos) så kan du kjenne om det er slakke i turbinakslingen. Tar ikke lang tid det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan