glt saab 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

glt saab 9-5

Legg inn av Paul N1176 » 27 jul 2010, 22:12

hei, har nettopp hatt ute min motor og byttet slavesylinder, i dag så kjørte jeg 30 mil, og alt fungerte som det skulle... men etter en stopp hjemme hos svigerfar så vil ikke bilen lade slik som den skal, får maks 0,4 bar trykk..( jeg har nettopp byttet enveisventilene, så tviler på att det er de) noen som har noen formenig om hva som fremkaller dette, har heller ikke fått opp noen motorlampe..

Mvh Paul k
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Brukeravatar
Dopus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 529
Registrert: 15 mar 2007, 23:28
Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
Sted: Haugalandet

Re: glt saab 9-5

Legg inn av Dopus » 27 jul 2010, 23:12

det er vel grunnladetrykk... Sjekket magnetventil? vacumslanger? limphome modus?
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: glt saab 9-5

Legg inn av Paul N1176 » 28 jul 2010, 09:06

ja var så enkelt att det var en slange som var hoppet av, i t-stykket mellom magnetventil og "kobrarøret" :)
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Svar