Treg retur på clutchpedal 9000
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Treg retur på clutchpedal 9000
Clutchpedalen returner dårlig etter ca 30 min. kjøring. Clutch og slave er nytt.
Kan det være hovedsylinderen som gjør dette? Ingen lekkasjer av væske. Alt er lufta flere ganger.
Kan det være hovedsylinderen som gjør dette? Ingen lekkasjer av væske. Alt er lufta flere ganger.
9000 CSE - 2.0LTT JUB.
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 12 sep 2008, 16:12
- Navn: Espen Reggestad
- Bil: Saab 9000cs 2.3 turbo 96mod
- Sted: Holmestrand
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
vil nok tru det hovedsylinderen som tuller med deg her
men er ganske så enkelt å bytte egentlig så ingen dum jobb enste er bare å lufte godt
du kan forresten kjøpe min originale hvis du har lyst funker fint den, jeg kjøpte meg ny etter clutchen ramla fra hverandre
mvh espen reggestad


mvh espen reggestad
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Ja, det kan vel ikke være så mye annet enn hovedsylinderen. Det stod noe om ei returfjær på pedalen et sted jeg kikka på nettet. Noen som kjenner til dette?
Tenkte meg bytte til nytt fra Speedparts med tilhørende slange. Har fått med meg at gummidelen av slangen kan løse seg opp og ødelegge slaven. Det er det siste jeg vil ha noe av nå etter at kassa just har vært ute på grunn av at lamellen var gåen.
Mvh
André
Tenkte meg bytte til nytt fra Speedparts med tilhørende slange. Har fått med meg at gummidelen av slangen kan løse seg opp og ødelegge slaven. Det er det siste jeg vil ha noe av nå etter at kassa just har vært ute på grunn av at lamellen var gåen.
Mvh
André
9000 CSE - 2.0LTT JUB.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Hva slags slavesylinder har du montert da? Orginal eller Scan Tech? Begge de to siste jeg brukte fra Scan Tech var virkelig trege lenge men de kom seg etter noen hundre mil..
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Handla fra Speedparts[delenr.51.4587]. Det er en CSE JUB 1997 2.0 LTT.
Kjørte nesten 70 mil med bilen i går. Clutchen funker som den skal når den er helt kald, men pedalen bruker over 5 sekunder på returen når bilen er varm. Kan slaven være så treg??
Kjørte nesten 70 mil med bilen i går. Clutchen funker som den skal når den er helt kald, men pedalen bruker over 5 sekunder på returen når bilen er varm. Kan slaven være så treg??
9000 CSE - 2.0LTT JUB.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Høres på meg ut som at det er slaven ja... bare å krysse fingrene og håpe at den går seg til da.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Det var da som søren. Hadde det samme problemet av og til i vinter før clutchbytte. Da med en org. slavesylinder. Clutchen var gåen da jeg tok den av. Defekte fjører på lamellen som hadde gitt fra seg litt spon på utsida av trykkplata. På den måten så jeg at den måtte byttes. Var nøye da jeg gjorde rent i clutchhus/svinghjul. Prøver å se for meg hvorfor det fungerer når motoren er kald, men blir ikke helt klok på det. Virker på meg som om hovedsylinderen hindrer returen og at det er et hydraulisk problem. Er det helt på "jordet"? Hvis jeg presser pedalen ut igjen med beinet går den i gir som den skal.
På den annen side har jeg ikke problemer med å fri girkassa når jeg trykker ned clutchpedalen. Kan delene internt i hovedsylinderen slite med retur av hydraulikkvæska?
Takk for alle tips:)
På den annen side har jeg ikke problemer med å fri girkassa når jeg trykker ned clutchpedalen. Kan delene internt i hovedsylinderen slite med retur av hydraulikkvæska?
Takk for alle tips:)
9000 CSE - 2.0LTT JUB.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Det er jo helt klart verd å prøve å skifte hovedsylinderen, den er jo mye enklere å komme til for å skifte.
Men selve symptomene dine er 100% lik mine når jeg hadde slaveproblemer
Men selve symptomene dine er 100% lik mine når jeg hadde slaveproblemer
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Re: Treg retur på clutchpedal 9000
Ja, jeg er enig i at det kan være det:)
Ble clutchen slik den skal være til slutt?
Problemet skal altså løse seg selv?
Ble clutchen slik den skal være til slutt?
Problemet skal altså løse seg selv?
9000 CSE - 2.0LTT JUB.