Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Legg inn av Ottar N398 » 08 sep 2010, 16:22

Heisann, har hatt litt kluss med bilen min i det siste #-o
Den har hatt litt høy tomgang, og jeg har hatt tegn til tenningsbank ved fullt trykk (Me andre ord har turbogliset vært fraværende en stund :roll: )
Jeg har etter en liten tur i carporten klart å lokalisere tenningsbank problemet som viste seg å være defekt TPS (Throttle position Sensor) Den lukker ikke mellom terminal 2 og 3 når jeg gir flatt. Noen som har reparert en slik med hell? Har en "ny" en på fjernlageret men får ikke henta den på noen uker :x

Ellers stussa jeg litt på at jeg tydeligvis har en helt spesiell AIC. På min er det bare 2 ledere i LH nettet, og i AIC'en imens alle koblingskjemaene jeg klarer å finne har 3 og en AIC som ser helt anderledes ut.. Noen som vet noe lurt om det?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Legg inn av Ingvar N629 » 08 sep 2010, 18:28

Kan vel hende det finnes et lager i nærheten som kan låne bort en TPS da :wink:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Erik N21
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 359
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: Sola

Re: Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Legg inn av Erik N21 » 08 sep 2010, 18:40

[quoteEllers stussa jeg litt på at jeg tydeligvis har en helt spesiell AIC. På min er det bare 2 ledere i LH nettet, og i AIC'en imens alle koblingskjemaene jeg klarer å finne har 3 og en AIC som ser helt anderledes ut.. Noen som vet noe lurt om det?][/quote]

tomgangsregulatoren har to pinner på LH 2.4 og tre pinner på LH 2.2 - og ja de ser helt forskjellinge ut og går ikke om hverandre....
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Legg inn av Ottar N398 » 08 sep 2010, 19:49

Erik N21 skrev:Ellers stussa jeg litt på at jeg tydeligvis har en helt spesiell AIC. På min er det bare 2 ledere i LH nettet, og i AIC'en imens alle koblingskjemaene jeg klarer å finne har 3 og en AIC som ser helt anderledes ut.. Noen som vet noe lurt om det?

tomgangsregulatoren har to pinner på LH 2.4 og tre pinner på LH 2.2 - og ja de ser helt forskjellinge ut og går ikke om hverandre....
Denne karen tilbake på forumet :mrgreen:

Kan det då tenkas at eg har kjøpt meg et L.H. 2.4.2 nett? Vet ikke om det er andre kontakter som skiller på 2.4.2, noen andre som har peiling på det?

Edit: Tror det skal være slik på Europa utgaven av LH 2.2 fant en verkstedhåndbok jeg kjøpte på SAAB festivalen for noen år siden, og i den er det to poler på euro LH 2.2 og USA LH 2.2 har 3 :roll:
Sist redigert av Ottar N398 den 08 sep 2010, 20:22, redigert 1 gang totalt.
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Re: Reparere en TPS, og spørsmål om AIC

Legg inn av Ottar N398 » 08 sep 2010, 19:54

Ingvar N629 skrev:Kan vel hende det finnes et lager i nærheten som kan låne bort en TPS da :wink:
Får vel ta en tur innom det lokale lageret en gang i neste uke, eller på lørdag hvis dere er der ute da? :mrgreen:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Svar