Vet at du har en slik "hun" kabelsko, og at denne skal settes på en "tapp". Denne tappen skal stå skrudd fast av en mutter på en bolt som stikker ut av dynamoen. Er du sikker på at den ikke er flytta?jesper90 skrev:på min dynamo er den grønne/hvite en "HUN" kontakt i kabelsko form. Finner et sted på dynamoen som ser ut til å være riktig altså en han kontakt som sitter på dynamoen, Men da lyser bare ladelampa hele tide. altså uansett om tenningen er å eller ikke.
Lader ikke batteri. OG900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Re: Lader ikke batteri. OG900
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Denne ledningen til ladelyset skal tilkobles terminal merket "D+". Det er også en til terminal, meret bare "+". Her skal den IKKE!
Håper du finner ut av dette
Håper du finner ut av dette

- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Det står bare pluss... altså (+)da som skrevet tidligere lyser lampa hele tiden. kanskje minus til lampa er koblet feil sted.
takker masse for bildet. Der hvor den sorte ledningen din går altså tvers over dynamoen har du enda en feste mulighet som ser lik ut(der det er mulig å sette en mutter) er det koblet ytterligere 2 ledninger på min dynamo. må prøve å finne ut av hva disse kan være. Det er vel ikke evt jording(-) til lampa?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Lampen skal IKKE kobles til der det står + !
Den skal på den skruen der ja. De ledningen som allerede er der, er det noe som ser orginalt ut?
Den skal på den skruen der ja. De ledningen som allerede er der, er det noe som ser orginalt ut?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Kan du ikke bare koble det til i henhold til bildet jeg la ut?jesper90 skrev:takker masse for bildet. Der hvor den sorte ledningen din går altså tvers over dynamoen har du enda en feste mulighet som ser lik ut(der det er mulig å sette en mutter) er det koblet ytterligere 2 ledninger på min dynamo. må prøve å finne ut av hva disse kan være. Det er vel ikke evt jording(-) til lampa?

de ser igrunn ikke heltorginale ut de andre tynne ledningene.Jeg skal prøve å koble etter bildet nå i morgen.Takker og bukker masse for hjelpen hittil!
Da har jeg koblet alt riktig etter dynam bildet. Er fremgang. Nå lyser batteri lampe kun når jeg vrir om tenningen. Men den slukker ikke å lyse når motoren starter som de andre varsel lampene gjør. Dette befrefter bare kanskje at dynamoen faktisk ikke lader. Jeg sjekket med multimeter men det gjorde ikkenoe utslag og den lader fortsatt ikke. Tenkte å hente en annen dynamo i morgen å få denne montert.