
Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Moderator: Moderatorer
- turbomac
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 59
- Registrert: 13 jan 2009, 17:53
- Navn: happy h
- Bil: 0g900 87 t8, 9-5,90,boble1300
- Sted: der grasset har sluttet å gro
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
har endelig fått justert inn girstanga til kassa på den fine gamle 900 min 

- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Skrev et innlegg i her i dag tidlig. Borte nå. Slettet??
Henter hjem 93F'en etter utlån til Gjestrum Larsen AS. De er nå eneste Saab forhandler i Vestfold, og hadde visning på lørdag. De viste også en kavalkade av diverse Saab modeller. Eks. vis 93, 96 sport, Sonett, 96 V4, 96 Rally og 99 turbo
Henter hjem 93F'en etter utlån til Gjestrum Larsen AS. De er nå eneste Saab forhandler i Vestfold, og hadde visning på lørdag. De viste også en kavalkade av diverse Saab modeller. Eks. vis 93, 96 sport, Sonett, 96 V4, 96 Rally og 99 turbo
"Alt" fra totakt til turbo
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Utrolig flott den 9-5'en din!!P-O skrev:Har varit hos MapTun och konverterat till Etanol..satte även i steg 4...så nu går bilen riktigt bra...

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Ikke registrert slettet noe som helst innlegg i denne tråden hverken av deg selv, andre brukere eller noen moderator i løpet av de siste dageneMorten S. skrev:Skrev et innlegg i her i dag tidlig. Borte nå. Slettet??

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
I dag har jeg endelig fått bytta klossene bak, etter å måtte gi opp ved forrige forsøk..
For å få nedi ytterste klossen, etter at den innerste var på plass, måtte jeg brette inn de ytterste kantene av gummi-metallbelegget som ligger ytterst på klossen mot kalippern. Deretter måtte klossen bankes nedi med hammer..
Så enten j@vlig trang kalipper etter vel mye belegg på klossene.. Men uansett, nye klosser er på plass, og bilen skriker ikke til meg lenger
Edit: Også har jeg vært å henta ny aero-clutch til den i dag!
Edit 2: Har egentlig kjørt saaben svært lite i det siste, så jeg fant vel ut at den har ei forstilling/oppheng som trenger en brutal "make-over", var ikke helt godfølelse der i gården.. Eller så var det bare uvant fordi jeg har kjørt mye forskjellig den siste tiden..

For å få nedi ytterste klossen, etter at den innerste var på plass, måtte jeg brette inn de ytterste kantene av gummi-metallbelegget som ligger ytterst på klossen mot kalippern. Deretter måtte klossen bankes nedi med hammer..

Så enten j@vlig trang kalipper etter vel mye belegg på klossene.. Men uansett, nye klosser er på plass, og bilen skriker ikke til meg lenger

Edit: Også har jeg vært å henta ny aero-clutch til den i dag!

Edit 2: Har egentlig kjørt saaben svært lite i det siste, så jeg fant vel ut at den har ei forstilling/oppheng som trenger en brutal "make-over", var ikke helt godfølelse der i gården.. Eller så var det bare uvant fordi jeg har kjørt mye forskjellig den siste tiden..

-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Kremt... deler du kaliperen så er det sånn ca 3500 ganger enklereArnesl N1394 skrev:I dag har jeg endelig fått bytta klossene bak, etter å måtte gi opp ved forrige forsøk..![]()
For å få nedi ytterste klossen, etter at den innerste var på plass, måtte jeg brette inn de ytterste kantene av gummi-metallbelegget som ligger ytterst på klossen mot kalippern. Deretter måtte klossen bankes nedi med hammer..![]()
Så enten j@vlig trang kalipper etter vel mye belegg på klossene.. Men uansett, nye klosser er på plass, og bilen skriker ikke til meg lenger![]()

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Du mener å dele kalipper'n, sette i klossene også tre på den "løse delen" igjen? Prøvde det også, men fikk ikke det til å stemmeIngvar N629 skrev:Kremt... deler du kaliperen så er det sånn ca 3500 ganger enklereArnesl N1394 skrev:I dag har jeg endelig fått bytta klossene bak, etter å måtte gi opp ved forrige forsøk..![]()
For å få nedi ytterste klossen, etter at den innerste var på plass, måtte jeg brette inn de ytterste kantene av gummi-metallbelegget som ligger ytterst på klossen mot kalippern. Deretter måtte klossen bankes nedi med hammer..![]()
Så enten j@vlig trang kalipper etter vel mye belegg på klossene.. Men uansett, nye klosser er på plass, og bilen skriker ikke til meg lenger![]()



-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Ja det går, bytta nettopp på bilen til mutter 

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Arnesl N1394
- 2.0 bar
- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Hehe, Ok. Da får jeg prøve det neste gang jeg skal bytte klosser... -om en 2-3 årIngvar N629 skrev:Ja det går, bytta nettopp på bilen til mutter

Føler meg litt dust akkuratt nå, har bytta bremser selv i nesten alle år, men aldri gjort det på den måten før


-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Tor N12 skrev:Utrolig flott den 9-5'en din!!P-O skrev:Har varit hos MapTun och konverterat till Etanol..satte även i steg 4...så nu går bilen riktigt bra...
Tackar så mycket..

- Danielm
- 2.0 bar
- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
fikk 9000 min eugodkjent idag med 00000000000000000 feil
så nå er det bare å få henta ut skiltene igjen 


Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
- Karl N1641
- 2.0 bar
- Innlegg: 582
- Registrert: 13 mar 2009, 12:24
- Medlemsnummer: N1641
- Navn: Karl
- Bil: 9-5
- Sted: Aust-Agder
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
I går feira eg at latsaaben runda 200Kkm, samt at garasjen har fått innlagt straum;
skylte gjennom med Omega 907 og fylte på Mobil1 0W40 (10Kkm sidan forrige skift). Reint ska det va!
skylte gjennom med Omega 907 og fylte på Mobil1 0W40 (10Kkm sidan forrige skift). Reint ska det va!
Har for øyeblikket ingen SAABer

2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS
--O-o-O--
Om du klikker her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Igår kveld skrudde jeg for fullt, og fikk byttet innsug og forgasser på 900:an!
Jeg fjernet innsuget med enkel 175 Pierburg, og montert originalt dobbelforgasserinnsug med to enkle 150 Zenith. Bilen ble merkbart bedre, men det kan ha hatt sammenheng med at den gamle forgasseren trakk en del falskluft
Bilen startet og fikk meg til jobb idag, håper jeg er like heldig hjem igjen.


- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2028
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Var det mye tilpassninger? Eller stort sett "bolt on"?Eirik N396 skrev:Igår kveld skrudde jeg for fullt, og fikk byttet innsug og forgasser på 900:an!Jeg fjernet innsuget med enkel 175 Pierburg, og montert originalt dobbelforgasserinnsug med to enkle 150 Zenith. Bilen ble merkbart bedre, men det kan ha hatt sammenheng med at den gamle forgasseren trakk en del falskluft
Bilen startet og fikk meg til jobb idag, håper jeg er like heldig hjem igjen.
"Alt" fra totakt til turbo
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Hva har du gjort med bilen din IDAG?
Bytta øvre motorfester til powerflex og fått inn orginal 200hk programvare samt t7 mv.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI