Haster! Merkverdig feil på 9-5, kanskje VAG? [LØST]

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Re: Haster! Merkverdig feil på 9-5, kanskje VAG? [LØST]

Legg inn av Pasient N657 » 16 sep 2010, 17:29

Sent svar dått kåm.

Uansett, har testet litt. Den går ikke over 1200. Ligger på 1150 ca ved fult pådrag. Mreq og mair har ingen betydelige forskjeller som jeg kan se.

Angående det med løs slange, så tviler jeg på det. Fordi den varierer i styrke når det kommer til rykking. Noen ganger kan jeg gi flatt jern i 2 med lite rykking, mens noen ganger er det så jævlig at jeg lurer på om motoren er på vei ut av bilen igjennom eksosen.

Skal få en kompis til og levere den på Speedparts om noen uker, så da får jeg vel svar.
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Haster! Merkverdig feil på 9-5, kanskje VAG? [LØST]

Legg inn av Pål N526 » 16 sep 2010, 20:43

det var slik para sin var. Noen ganger gikk den rent, så bakker den helt ut og kommer igjen osv. Verd å sjekke på din også. tar trosslalt ikke lange tiden å dra ut pumpa 8) Ta en blåsetest på magnetventilen din også. Du er 100% sikker på at du ikke har en slange som er dårlig? Dump som tuller?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Re: Haster! Merkverdig feil på 9-5, kanskje VAG? [LØST]

Legg inn av Pasient N657 » 17 sep 2010, 00:06

Pål N526 skrev:det var slik para sin var. Noen ganger gikk den rent, så bakker den helt ut og kommer igjen osv. Verd å sjekke på din også. tar trosslalt ikke lange tiden å dra ut pumpa 8) Ta en blåsetest på magnetventilen din også. Du er 100% sikker på at du ikke har en slange som er dårlig? Dump som tuller?
Blåsetest utført, alt i henhold. Dumpen er sjekka, den fungerer fint. Skal sjekke det i helga, kun da jeg har tid :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Svar