Da jeg hadde av tennkassetten sist gang falt store deler av kontaktstykket fra hverandre.
Fikk trikset det fast, men er neppe lurt å kjøre med det for lenge.
Hvordan er det å bytte dette? Går det å bytte bare kontakten? Eller må man bytte en større del av ledningsnettet?
Evt. noen som har noe slikt liggende?
Gjelder 2002 9-5 2.0t automat
Kontaktstykke på tennkassetten
Moderator: Moderatorer
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Kontaktstykke på tennkassetten
"Alt" fra totakt til turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Falt den røde delen ut, eller hva mener du? Den er det nemlig bare å sette inn igjen, evt bytte dersom den er knekt.
Skal du bytte hele kontakten så er jo det fullt mulig, men det krever pinneverktøy for å flytte over pinnene fra gammel til ny kontakt. Å bytte hele motornettet er neppe billig, ledningsnett er vel noe av det dyreste du kan kjøpe til en bil.
Skal du bytte hele kontakten så er jo det fullt mulig, men det krever pinneverktøy for å flytte over pinnene fra gammel til ny kontakt. Å bytte hele motornettet er neppe billig, ledningsnett er vel noe av det dyreste du kan kjøpe til en bil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Nytt kontakthus kostar nokre tikroningar på SAAB.Morten S. skrev:Da jeg hadde av tennkassetten sist gang falt store deler av kontaktstykket fra hverandre.
Fikk trikset det fast, men er neppe lurt å kjøre med det for lenge.
Hvordan er det å bytte dette? Går det å bytte bare kontakten? Eller må man bytte en større del av ledningsnettet?
Evt. noen som har noe slikt liggende?
Deretter gjer som Ingvar seier, skaff pinneverktøy og flytt over stikkarane ifrå den gamle til den nye kontakta.
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Takk for tips. Det var hele det kontakhuset, den grå biten som gikk i oppløsning.
Tenkte kanskje man fikk kjøpt bare deler av et kontaktnett.
Tenkte kanskje man fikk kjøpt bare deler av et kontaktnett.
"Alt" fra totakt til turbo
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Kontaktstykke på tennkassetten
Trodde ikke sunnmøringer mente at 20-30 tikroninger kunne beskrives som "nokre"Hjelle, N6 skrev:
Nytt kontakthus kostar nokre tikroningar på SAAB.

Har ikke sjekket den der men i allefall så koster 2-polskontakten som passer på magnetventilen 260-70 kroner (om jeg ikke husker feil så er det + mva også)

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor