Drøssevis med feilmeldinger...

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Drøssevis med feilmeldinger...

Legg inn av Ingvar N629 » 29 okt 2010, 19:08

Nei den sitter på torpedoveggen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

sveinf
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 25 aug 2009, 18:11
Medlemsnummer: N1769
Navn: Svein Folkvord
Bil: 95, 2,3t, estate, 00, BSR st 3
Sted: Drammen

Re: Drøssevis med feilmeldinger...

Legg inn av sveinf » 29 okt 2010, 19:45

Okay, er dette føleren for turbotrykk det er snakk om da? Fikk en skisse over plassering av div enheter i motorrommet av verkstedet som leste av feilloggen. Er den eneste som er plassert på torpedovegg, bak innsuget. Som er vist på skissa i alle fall.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Drøssevis med feilmeldinger...

Legg inn av Ingvar N629 » 29 okt 2010, 20:30

Nei, det er ventilen som brukes til å bestemme når avlastningsventilen skal åpne. Følg vakuumslangen fra avlastningsventilen, så finner du den.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar