hei
har et spørsmål ang. dieselvarmeren på min 9-3 SC 2007 tid
- nå når det er kladt ute -3 til +7 grader så lyser lampen for dieselvarmeren hele tiden. kjørte oslo-hemsdal t/r i helgen og varmeren gikk hele tiden... er dette vanlig? forbruket var 0,55 på turen så jeg er ikke bekymret for forbruket, mer det at jeg undres på om varmeren skal gå kontinuelig.
det er normal motortemperatur på bilen(temp måleren står i midten)
dieselvarmer 9-3 2007
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 176
- Registrert: 19 feb 2010, 21:36
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Re: dieselvarmer 9-3 2007
Hei
Varmeren går med flg. parameter.
- Kaldere enn +8
Samt som park.varmer med flg. parametre
- Kadere enn +8
- mere enn 15 liter diesel igjen på tanken
- kaldere kjølevæsle enn 60 grader(tror jeg...)
- Maks 45 minutt
Varmeren går med flg. parameter.
- Kaldere enn +8
Samt som park.varmer med flg. parametre
- Kadere enn +8
- mere enn 15 liter diesel igjen på tanken
- kaldere kjølevæsle enn 60 grader(tror jeg...)
- Maks 45 minutt
Re: dieselvarmer 9-3 2007
er vel det jeg også har lest..
maks 45min er vel når den brukes som parkeringsvarmer og motoren ikke er igang, for å spare batteriet.
spørsmålet var om det er normalt at den går kontinuerlig når man kjører bilen om vinteren?
mener det står i instruksjonsboka at den skal gå til motoren har 75grader på kjølevannet. slik jeg tolker oppførselen til min varmer så får ikke motoren 75grader slik at varmeren kobler ut.
et annet alternativ kan være at termostaten?? eller temperaturgiveren til dieselvarmeren ikke funker slik den skal..
er det noen andre med dieselmotor som kan si noe om hvordan varmeren oppfører seg på deres bil?
maks 45min er vel når den brukes som parkeringsvarmer og motoren ikke er igang, for å spare batteriet.
spørsmålet var om det er normalt at den går kontinuerlig når man kjører bilen om vinteren?
mener det står i instruksjonsboka at den skal gå til motoren har 75grader på kjølevannet. slik jeg tolker oppførselen til min varmer så får ikke motoren 75grader slik at varmeren kobler ut.
et annet alternativ kan være at termostaten?? eller temperaturgiveren til dieselvarmeren ikke funker slik den skal..
er det noen andre med dieselmotor som kan si noe om hvordan varmeren oppfører seg på deres bil?
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: dieselvarmer 9-3 2007
Hadde en 2005 1,9, og den var også slik. Symbolet i speedometeret lyste hele tiden mens bilen gikk i den kalde årstiden.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 176
- Registrert: 19 feb 2010, 21:36
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Re: dieselvarmer 9-3 2007
Ja ... hvis det er kaldt ute. Kaldere enn + 8 grader.skognils skrev: spørsmålet var om det er normalt at den går kontinuerlig når man kjører bilen om vinteren?
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: dieselvarmer 9-3 2007
Stemmer stemmer... Det er også fult mulig og lese det i bilens instrusksjonsbokRonald skrev:Ja ... hvis det er kaldt ute. Kaldere enn + 8 grader.skognils skrev: spørsmålet var om det er normalt at den går kontinuerlig når man kjører bilen om vinteren?

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Re: dieselvarmer 9-3 2007
takker, da er alt slik det skal og intet å bekymre seg for!
supert forum dette, begynner å tro at det er like bra som forumet på www.terrengsykkel.no
N
supert forum dette, begynner å tro at det er like bra som forumet på www.terrengsykkel.no
N