Hei
Airbag lampa har begynt å lyse på biln, og jeg har fått lest av feilkoden på den,
det var noe med motstanden i tennkretsen på ratt airbag, og en feilkode på styreenhet. Jeg regner med
at den på styreenheten er en feil som følger med den første feilen. jeg fikk sletta feilkodene men akkurat når jeg har rygga ut at verkstedet, så lyste den igjen.
I dag demonterte jeg airbagen, og "sleperingen" for å måle litt på den, det er kontakt gjennom den men det av litt rare målinger jeg fikk. Når jeg målte på den ene polen hadde jeg kontakt på begge i andre enden, og visa-versa. jeg vet ikke helt hvordan det egentlig skal være, det står jo en liten spole i enden av den enne lederen til aribagen inni pluggen som skal i airbagen. Trenger noen tips om hva jeg skal se etter.
9-5 airbagproblem.
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 airbagproblem.
Den vanligste feilen er dårlig kontakt i sleperingen. Hvis du har feilkodene du fikk lest ut så kan det være mulig å gi et bedre svar.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: 9-5 airbagproblem.
husker ikke nummret på koden, men det som sto av tekst var at det var noe feil med motstand i tennkrets til ratt airbag, og feil med styreenhet
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 airbagproblem.
Ja det er jo temmelig generelt da, men for høy motstand kan tyde på sleperingen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: 9-5 airbagproblem.
ok, takk for det, jeg skal pøve å få byttet den, så får vi se om det løser seg da 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 airbagproblem.
Dersom du kjøper en brukt en (disse er dyre nye) så kan du bruke slepering fra 9-5 M98-M00, samt fra nyere 9000.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: 9-5 airbagproblem.
Sjekket pris hos imaas i bodø, og det va ca 1600 hvis jeg husker rett.