Dama har en 9000T 1997 lavtrykkturbo(150HK) som stopper når den er varm. Det ser ut til at bensintilførselen er ok når den går og ved gasspådrag. Har spekulert på om det kan være tenningskassetten eller releet til bensinpumpa som er problemet. Starter alltid når den har stått over natta. Etter den blir stansa er 5 minutter nok til at det må kinnes en evighet før den fyrer igjen. Da viser den ingen tegn til å være "rå", det vil si at den går helt reint når den først fyrer. Ingen tegn til soting som for eksempel lekkasje fra dysene kunne årsaka.
Noen som har tips. For eksempel ohm verdier/spec på tennkassetten.
Takk for all hjelp!
9000 T 2.0 1997 LTT STOPPER NÅR VARM
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
9000 T 2.0 1997 LTT STOPPER NÅR VARM
9000 CSE - 2.0LTT JUB.
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: 9000 T 2.0 1997 LTT STOPPER NÅR VARM
Veivakselgiver kanskje, synes symptomene ligner på en defekt slik 

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Re: 9000 T 2.0 1997 LTT STOPPER NÅR VARM
Bilen min var også sånn en gang, da var det tennkassetten som var gåen.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 44
- Registrert: 21 jun 2006, 10:54
Re: 9000 T 2.0 1997 LTT STOPPER NÅR VARM
Takk for svar! Noen som har måleprosedyrer ang. veivakselsensor + tennkassett?
9000 CSE - 2.0LTT JUB.