Meg igjen.. no skulle eg koble på turbotryks måler på 9000`en min, men når eg hadde fått den på so viste den minus. altso minus 0,6 bar.. når eg gassa so går den mot null.. har eg montert den på feil slange?
MVH Vegard
turbotryks måler
Moderator: Moderatorer
- Halnesen
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 83
- Registrert: 26 apr 2008, 19:24
- Medlemsnummer: N2074
- Navn: Vegard
- Bil: 95 Aero 2002
- Sted: Holvikja (vågsøy)
turbotryks måler
Saab 9000 2,0 ltt. 1997 jub.
Solgt
For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod

For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Innlegg: 1362
- Registrert: 18 jun 2008, 21:24
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: turbotryks måler
Det er vanlig med vakum når du går på tomgang, når du kjører så vil du se at trykket går over 0 og mot riktig ladetrykk. Bare å kjøre seg en tur 

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291
- Halnesen
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 83
- Registrert: 26 apr 2008, 19:24
- Medlemsnummer: N2074
- Navn: Vegard
- Bil: 95 Aero 2002
- Sted: Holvikja (vågsøy)
Re: turbotryks måler
kjempe greier, då kobla eg til igjen og tar meg ein tur
Takk for hjelpa

Takk for hjelpa

Saab 9000 2,0 ltt. 1997 jub.
Solgt
For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod

For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod
- Halnesen
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 83
- Registrert: 26 apr 2008, 19:24
- Medlemsnummer: N2074
- Navn: Vegard
- Bil: 95 Aero 2002
- Sted: Holvikja (vågsøy)
Re: turbotryks måler

Her kobla eg inn slangen til turbotryksmålaren.. Har vert på ein kjøyre tur å målaren viser minus 0,8 bar, å når eg trykke til so stige den til 0,5 bar. mene, bilen er oppgradert med steg1 frå brs og skal ha eit trykk på ca 1,0 bar.
er det noko som ikkje stemme heilt, har eg kobla på feil slange?
Saab 9000 2,0 ltt. 1997 jub.
Solgt
For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod

For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: turbotryks måler
Du har koblet deg inn riktig. Og FYI ¨å kunne du ha brukt den nippelen til høyere for slangen som du har brukt som er ledig. Det er bare å dra av hetta som sitter på den. Dersom Den viser 0,5 bar så lader den ikke slik som den skal.
//J
//J
- Halnesen
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 83
- Registrert: 26 apr 2008, 19:24
- Medlemsnummer: N2074
- Navn: Vegard
- Bil: 95 Aero 2002
- Sted: Holvikja (vågsøy)
Re: turbotryks måler
åååå kan eg det
sånn e det når du ikkje veit beire. men
ingenting som er permanent festet, so kan fortsatt bruke nippelen vedsida av
lagde til bare ei provesorisk løysing for eg va litt usikker
uansett, takk so mykje for hjelp! skal lage til permanent no, so får eg finne ut kva som gjer at eg ikkje før nukk trykk etterpå..
MVH Vegard:)

sånn e det når du ikkje veit beire. men



uansett, takk so mykje for hjelp! skal lage til permanent no, so får eg finne ut kva som gjer at eg ikkje før nukk trykk etterpå..
MVH Vegard:)
Saab 9000 2,0 ltt. 1997 jub.
Solgt
For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod

For mondeo stasjonsvogn. 2,0 130 hk. ( familiebilen ) .solgt.
Saab 95. 2,0t. 2001 mod. ( nye familiebilen )
Saab 95 Aero 2002 mod
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: turbotryks måler
Glemte å nevne noe. Hvis du bruker den nippelen, så er det best å la slangen til måleren gå via T-stykket som jeg regner med at fulgte med måleren. Grunnen til det er at det sitter en reduserings"ventil" i T-stykket som luften bør gå gjennom. Måleren oppfører seg penere da. =) Jeg pleier å la denne ligge under plastdekselet mot torpedoveggen, slik at den ikke er synlig. =)
//J
//J
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: turbotryks måler
Det kan jo være GLT som er satt feil også, eller en vacuum-lekkasje som gjør at du ikke får det ladetrykket som skal være. Eller så kan du jo få tenningsbank som regulerer ned ladetrykket hvis alt fungerer som det skal på sikkerhetssiden.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.