jeg er helt fersk og ny på Saab, og kan derfor lite om Saab generelt. Håper derfor at dere ikek syntes mine spørsmål er HELT idiotiske.
1) Clutchen på min Saab er veldig kort. Den tar med en eneste gang, og pedalen vandrer veldig kort i forhold til andre biler jeg har kjørt (Bmw, ford, volkswagen for og nevne noen). Så vidt jeg vet så slurer den ikek, og fungerer helt fint, men er mest nysgjerrig.
2) Det og sette bilen i revers er litt køddent noen ganger. Enkelte ganger smetter den rett inn, og andre ganger må jeg knote litt mer og forsøke flere ganger før jeg får den inn i revers. Er det noe "triks" jeg ikke har fått med meg, eller er det noe som tyder på at jeg kanskje burde få sjekket girkassen nøyere?
3) Jeg har 4 høyttalere, 2 foran på dashbordet, og 2 bak på hver sin side av hattehylla. Jeg vil bytte ut de høyttalerene med noe som spiller litt bedre. Noen som vet hvordan dimensjon disse høyttalerene er, og er det en vanskelig jobb og plukke de ut?
4) I noen papirer på bilen, riktig nok eldre papirer, så står det at det har vært problem med klimaanlegget, og det derfor er koblet utenom dette. Men bilen blåser da virkelig godt og varmt når den får beskjed om det, og den blåser også virkelig kaldt om den får beskjed om det. Den reagerer også på grader når jeg stiller det inn i panelet i kupeen på bilen. Er det noen enkel måte og sjekke om det faktisk er klimaanlegget som fungerer, eller om de faktisk på en tid har koblet ut klimaanlegget? Husker ikke nøyaktig ordlyden i det som er skrevet i papirene, men det kan jeg finne ut av om det behøvs.
5) Jeg har en spylerdyse, høyre side av frontruta, som spyler helt merkelig. det virker som den har potensproblemer. Så jeg lurer på og bytte den ut. Er det en vanskelig jobb, eller er det bare og kjøpe en ny på f.eks. biltema og en meget enkel prosess og bytte den ut?
Setter pris på alle svar her inne, og som dere skjønner så er jeg helt grønn på Saab. Har hatt bilen i snart 2 uker, og dette er min første Saab. Så langt er jeg meget godt fornøyd