Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Arnesl N1394
- 2.0 bar

- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Legg inn
av Arnesl N1394 » 10 feb 2011, 00:02
Har fått noen spørsmål av en kamerat etter at han nettopp har hatt bilen på service.
Gjelder en 2004 mod. 9-5 Vector Stv.. Men trenger litt tolkehjelp, de fikk melding om følgende:
1: Slakk i stabstagpendel i venstre side foran. = Bytte kyllingbein?
2: Slakk i bakre foringer i travers begge sider foran. = Er dette noen foringer i subframe/bærearm(/bærebro er vel ikke det fremme?) foran?
3: Slakk i fremre foringer i bakstilling begge sider foran. = Foring nr 1 her?
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... ussningar/
Må gjerne komme med henvisninger til bilder, linker til deler etc.

-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 10 feb 2011, 10:10
1 jepp
2 det er de to bakerste i selve subframen
3 sannsynligvis nr 4
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Arnesl N1394
- 2.0 bar

- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Legg inn
av Arnesl N1394 » 10 feb 2011, 15:36
Ingvar N629 skrev:1 jepp
2 det er de to bakerste i selve subframen
3 sannsynligvis nr 4
Takk for svar! Er 2-er'n like f@enskap å bytte som man skal ha del til jfr. WIS? Bilen har automat, leste kjapt igjennom prosedyra (tror jeg fant riktig ihvertfall) og den nevnte bla. å løsne eksos og motorfester og hurramegrundt?
Disse 3 punktene + noe kluss med lastvinkelgiver på lysene og et løst servo-rør skulle verkstedet ha 15000,- for å fikse..

OT og feil forumdel, men er lastvinkelgivere veldig dyre deler?

-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 10 feb 2011, 16:49
Subframen må ned for å bytte de foringene ja.
Søk etter cambridgesaab på e-bay så finner du rimelige lastvinkelgivere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Arnesl N1394
- 2.0 bar

- Innlegg: 580
- Registrert: 16 mai 2007, 22:10
- Medlemsnummer: N1394
- Navn: Arne Slaatsveen
- Bil: Saab 9-5 Estate -01
- Sted: Brumunddal
Legg inn
av Arnesl N1394 » 10 feb 2011, 23:27
Ingvar N629 skrev:Subframen må ned for å bytte de foringene ja.
Søk etter cambridgesaab på e-bay så finner du rimelige lastvinkelgivere.
Hjertlig takk for svar, Ingvar! Subframen skal nok jeg holde meg langt unna ihverfall, men kyllingbeina kan jeg bytte for han, evt. også 4'er foringa

-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*