Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 11 feb 2011, 18:05
Hallo
Er det normalt og måtte flytte på rattet etter en 4 hjulskontroll?
Eller er det noe som ikke stemmer her?

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 11 feb 2011, 18:29
Da er det noe som ikke stemmer! Det går heller ikke å flytte på rattet på 9-5en, en av splinesene er bredere så rattet passer kun i en posisjon.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 11 feb 2011, 18:37
Ingvar N629 skrev:Da er det noe som ikke stemmer! Det går heller ikke å flytte på rattet på 9-5en, en av splinesene er bredere så rattet passer kun i en posisjon.
Hør der ja

,skal ta 4 hjulskontroll ett annet sted

TAKK

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 11 feb 2011, 22:51
En av fordelene med 4hjulskontroll er jo at rattet skal være helt beint etterpå.
Klag til de som tok kontrollen så får du nok en ny en uten ekstra kostnader.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 12 feb 2011, 04:05
Er alt i orden i forstillingen din?
F.eks endeledd og bærekuler?
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 12 feb 2011, 09:59
ottorasmussen N242 skrev:Er alt i orden i forstillingen din?
F.eks endeledd og bærekuler?
Det skal alltid sjekkes før kontrollen av verkstedet, da får de vurdere om det er vits i og foreta kontrollen i det heletatt. Eventuelt ringe kunden og spørre om de skal bestille og bytte f.eks et endeledd som er slitt.
Vi gjør det i allefall slik der jeg jobber. ^^
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 12 feb 2011, 15:08
ottorasmussen N242 skrev:Er alt i orden i forstillingen din?
F.eks endeledd og bærekuler?
Alt er ok ja

...har hatt bilen der 2 ganger?
1.gang, ratt LITT mot høyere.
2.gang, ratt MYE mot høyere
Skal prøve ett annet verksted

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE
-
oddi N108
- Overload!!!
- Innlegg: 1337
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Sandefjord
-
Kontakt:
Legg inn
av oddi N108 » 12 feb 2011, 23:54
klart man kan flytte på rattet på 9-5. jeg gjorde det selv da rattet pekte feil vei, Da jeg fikk somla meg til å sette den på 4-hjulskontroll igjen kommenterte de at de måtte flytte på rattet for å få ting rett igjen:) Pass på når du flytter på rattet, slik at ikke den snurredingsen med kobling som går til airbag/rattknapper ryker.. gjorde det på min, da var det frem med loddebolten:D
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 13 feb 2011, 00:51
oddi N108 skrev:klart man kan flytte på rattet på 9-5. jeg gjorde det selv da rattet pekte feil vei, Da jeg fikk somla meg til å sette den på 4-hjulskontroll igjen kommenterte de at de måtte flytte på rattet for å få ting rett igjen:) Pass på når du flytter på rattet, slik at ikke den snurredingsen med kobling som går til airbag/rattknapper ryker.. gjorde det på min, da var det frem med loddebolten:D
mvh oddi
Mulig du har rett i det, men da er det forskjell på eldre og nyere 9-5.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Legg inn
av ottorasmussen N242 » 13 feb 2011, 05:01
Jeg kunne ikke flytte på rattet i gamlebilen min, en 98' 9-5.
Hvordan dette er på den jeg har nå, en 03' vet jeg ikke.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
-
oddi N108
- Overload!!!
- Innlegg: 1337
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Sandefjord
-
Kontakt:
Legg inn
av oddi N108 » 13 feb 2011, 11:23
ottorasmussen N242 skrev:Jeg kunne ikke flytte på rattet i gamlebilen min, en 98' 9-5.
Hvordan dette er på den jeg har nå, en 03' vet jeg ikke.
uhm.. jeg minns å ha gjort det både på min 98 OG min 99... kjøpte jo ratt på saabfestivalen i sin tid, og har brukt det i begge bilene...
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 13 feb 2011, 14:08
Jeg har iallfall aldri vært borti annet enn at det passer kun i én posisjon pga at en av splinesene er bredere. Og ratt fra alle årsmodeller skal ha samme splines.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Borge N1805
- 0.7 bar

- Innlegg: 136
- Registrert: 23 mai 2009, 23:02
- Medlemsnummer: 1805
- Navn: Borge Roar Berntsen
- Bil: 05 Saab 9-5 2.0t estate
- Sted: Kirkenær
Legg inn
av Borge N1805 » 16 feb 2011, 15:19
Da er det tatt ny 4 hjulskontroll(ett annet versksted),det var feiljustert en god del ja
Så nå sitter rattet midt i blinken

...justere rattet i min bil,det går ikke

QUALITY NEVER GOES OUT OF STYLE