hvertfall: på min gm900 '95, har jeg som alle andre saab'er; slitt ratt... hva gjør gutta med det problemet? er mer grått enn sort
standardfeil;)
Moderator: Moderatorer
- Lars E. N378
- 2.0 bar

- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
standardfeil;)
vet at jeg har spurt tidligere, men fikk ikke all verden til respons, så jeg prøver igjen, da aktiviteten på forumet i dag er høyere enn da jeg spurte sist..
hvertfall: på min gm900 '95, har jeg som alle andre saab'er; slitt ratt... hva gjør gutta med det problemet? er mer grått enn sort
hvertfall: på min gm900 '95, har jeg som alle andre saab'er; slitt ratt... hva gjør gutta med det problemet? er mer grått enn sort
2000 Saab 9-5 2,3t
1995 Saab 900 SET - X
1995 Saab 900 SET - X
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Flytter denne da Saab-spørsmål er Ontopic.. 
Sist redigert av Børre N17 den 30 nov 2004, 23:31, redigert 1 gang totalt.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
ratt
Er det skinn, bruk skokrem
Er det plast, tja, kjøp skinnratt?
Sikkert noen som har et ratt til deg, legg inn på deler kjøpes
Petter
Er det plast, tja, kjøp skinnratt?
Sikkert noen som har et ratt til deg, legg inn på deler kjøpes
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Vet inte vad man gör åt problemet eller om det går att fixa.
Men om du ska byta ratt och det står SRS på på den, så är det "uhellspute"(krock-kudde på svenska) i den och då lönar det sig att koppla bort batteriet innan man börjar skruva!
En kamrat(norsk sådan) gjorde inte det............
Han fick hjälp med att skölja ögonen på sjukhuset i Kongsberg han.
Han hade "kjempeflax", har hört om räddningsfolk(bla. i USA) som dött av krock-kuddar som löst ut vid fel tidpunkt.
Mvh Anders
Men om du ska byta ratt och det står SRS på på den, så är det "uhellspute"(krock-kudde på svenska) i den och då lönar det sig att koppla bort batteriet innan man börjar skruva!
En kamrat(norsk sådan) gjorde inte det............
Han fick hjälp med att skölja ögonen på sjukhuset i Kongsberg han.
Han hade "kjempeflax", har hört om räddningsfolk(bla. i USA) som dött av krock-kuddar som löst ut vid fel tidpunkt.
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Kjetiln122
- 1,5 bar

- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Jeg har et gammelt ratt med airbag liggende...................
Hvis du vill kjøpe det så send meg en pm.
Hvis du skal ha i et 9-3 ratt så må du nok belage deg på å kjøpe ny airbag, rattstamme og en sånn snurredings som kosta 1000,-
Jeg har hatt av ratt og airbag mange ganger.... Har ikke vært noe som helst problem....... Har til og med latt pluss og minus polen stå på bat.
Hvis du vill kjøpe det så send meg en pm.
Hvis du skal ha i et 9-3 ratt så må du nok belage deg på å kjøpe ny airbag, rattstamme og en sånn snurredings som kosta 1000,-
Jeg har hatt av ratt og airbag mange ganger.... Har ikke vært noe som helst problem....... Har til og med latt pluss og minus polen stå på bat.
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974

