Trenger egentlig alle slags inspill/tips

Moderator: Moderatorer
Talker skrev: For til vanlig i windows, så vil jo 2-kanals stereo lyd spilles av i front, og ikke med sub en gang, om det ikke er lagt inn spor for det i lyd-fila... Det blir jo mer med tanke på film med surround at windows får dette til å funke.
Så genialt centrafuse skulle være da!Daniel N683 skrev: Centrafuse kan dele bilen opp i soner.. Så du kan ha film (lyd og bilde) i baksetet.. og f.eks navi på skjermen fremme..
Centrafuse tar seg av jobben med å sende lyden på rett høytaler. Et 5.1 lydkort kan settes opp som 3 stk. stereoutganger. Du velger hva som er lyd fremme, lyd bak og hva som går til sub.. så du får ikke surround i bilen på den måten, selv om du kjører 5.1 lydkort.. er bare for at du trenger 6 stk utganger![]()
Ja det hadde jo helt klart vært rått.Daniel N683 skrev:Er mye bedre å ha enkle trim-funksjoner som en egen meny i Centrafuse.. der man kan velge kjærring/uvettige kompiser, vanlig eller sports-modus.. eller lignende
Hva tenker du om denne da?Talker skrev: http://cgi.ebay.co.uk/CAR-PC-ZOTAC-IONI ... 5d28e0fd17
Denne så jo snerten ut. Og etter hva jeg kan se så har den greie specs også?
Men på mitt gamle hovedkort, og det nye, kan jeg gjøre alt dette til en komplett 5.1-utgang... som uansett er for pingler... fiiiiberDaniel N683 skrev:Du må nesten finne ut om det lydkortet har mulighet for å kjøre 5:1 ut via jackpluggene.. da dem normalt er lyd ut, linje INN og mikrofonTalker skrev:Ser ikke for meg at det er noe jeg trenger. Hvertfall ikke i den bilen her som bare har høytalere helt bakerst ved hattehylle, og frontsett i dører/dash. Om jeg ikke tenker feil, så er blir dette 4 kanaler (stereo x2) og det er vel akkurat det man får ved bruk av 2 jack plugger.?