Kalipperoverhaling 900/9000
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kalipperoverhaling 900/9000
Nokon som har anelse korleis en skal demontere justeringsskruen til handbrekket på kalipperen bak?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Kalipperoverhaling 900/9000
Om du kun mener å demontere selve skruen så er det bare å trekke den rett ut bakover men du må først fjærne en låsering som sitter inne i gjengene rundt den, du ser den om du lyser inn mot skruen.
Skal du demontere/overhale hele mekanismen så må du ta av det lokket som sitter over mekanismen til brekket (ser nesten ut som en frostplugg). Da kommer du til så du får tatt løs låseringen som holder akselen/brekkhendelen. Du må også fjærne låseringen innvendig i kalipperen (bak stempelet) og ta ut den tappen som sitter der om du skal ha alt fra hverandre.
Skal du demontere/overhale hele mekanismen så må du ta av det lokket som sitter over mekanismen til brekket (ser nesten ut som en frostplugg). Da kommer du til så du får tatt løs låseringen som holder akselen/brekkhendelen. Du må også fjærne låseringen innvendig i kalipperen (bak stempelet) og ta ut den tappen som sitter der om du skal ha alt fra hverandre.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Kalipperoverhaling 900/9000
Låseringen er demontert, men får ikkje ut skruen fordetom. Korleis demonterar en det lokket foressten? Berre å gi det en kakk eller?Tor N12 skrev:Om du kun mener å demontere selve skruen så er det bare å trekke den rett ut bakover men du må først fjærne en låsering som sitter inne i gjengene rundt den, du ser den om du lyser inn mot skruen.
Skal du demontere/overhale hele mekanismen så må du ta av det lokket som sitter over mekanismen til brekket (ser nesten ut som en frostplugg). Da kommer du til så du får tatt løs låseringen som holder akselen/brekkhendelen. Du må også fjærne låseringen innvendig i kalipperen (bak stempelet) og ta ut den tappen som sitter der om du skal ha alt fra hverandre.
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Kalipperoverhaling 900/9000
Jeg bruker å sveise fast en mutter på lokket, da er det enkelt å vri det av. Har jeg ikke tilgang på sveisen så borrer jeg et lite hull og vipper det av, man kan jo så alikevel tette med pakningsmasse når man monterer det igjen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor